Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

En fråga... är det någon som har en frisk övre bärarm fram till en 140 som vil bli av med den?
Behöver 2st men just nu behöverjag bara en så jag kan få bil f*n på hjul igen.
Jaha då var det dags för en liten uppdate då :D
Idag har följande hänt:
Provstartade bilen, fick hjälpstarta me 745:an (batteriet var slut) Men när det var påkopplat startade den utan problem... Motorn spinner hur fint som helst, går jämt och inga missljud :twisted: precis som en volvo skall

Har även Blästrat av den högra övre bärarmen och bättrat på med lite färg och så. Nu skall den bara torka så skall de målas en gång till och sen monteras på bilen. Jag hoppas på att jag kan få bilen på hjul innan nästa veckas slut så att jag kan börja härja me kapen.
Måste ju troligtvis byta balja... eller tror ni att den kan klara besiktningen?

Bild
Har jobbat "lite" med bilen idag med.
Vart att måla lite på bärarmen igen och passade även på att plocka ihop ena bromsoket och stryka på lite färg.
Imorgon om det finns tid efter jobbet så skall jag plocka ihop det andra bromsoket och måla det också :twisted:
Då har man varit ute och "skruvat" lite idag med
Dessvärre är inte vädret på min sida, lite jobbigt att ligga ute på ett svinkallt betonggolv när det är ca 0grader ute

Men men det är ju rätt mörkt ute så det vart inga bilder:(
Vad har jag gjort då?
Jo jag har gjort följande på höger sida
Monterat övre länkarm
Monterat spindel
Monterat styrled
Bromsskiva
Bromsslangar
Bromsrör
Fjädern

Skall köpa nya dämpare fram, men skall inte köra med den mer än ut ur garaget.

Sen en fråga... Är det samma bromsskivor fram på 140 som på första 240:n? 75-76års modell?
Imorgon är tanken att jag skall hänga på hjulen på bilen så jag kan få ut den ur garaget för att kunna sätta kapen i bilen.
Skall iaf försöka kapa bort reservhjulsbaljan, skall lägga en jämn plåt där istället, lite billigare än att sätta dit en ny balja men det blir mycket snyggare :wink:
Idag har det hänt lite mera :D
Har Monterat på alla 4hjul och fått ut bilen. skall ha den ute lite så att man kan använda kapen. (får inte använda den i f.d. ladugården pga. brandrisk)
Så jag har kapat lite på tröskeln precis framför bakhjulet på vänster sida samt kapat bort vänster balja. (skall lägga dit en plan plåt istället och snygga till)

allt för denna gång
Nu har jag äntligen fått tag på ett garage^^ I bankekind ca 5mil härifrån :P Där finns en kamin man kan elda så man får upp lite värme, är en lite äldre dam som en granne känner som hyr ut det.
Så tanken är att jag rätt snart skall frakta dit Bertil på kärra, får nämligen ha den ståendes där... Är ju lite segt att köra fram och till baka (10mil) varje gång man skall jobba med den, då e de smidigare att ha den ståendes där.

Annars har det inte hänt så mycket... Har skaffat ett nytt bromsrör som skall sitta mellan bromsok och brömsrör på vänstersida.
Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?