Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Haynes har en :

Bilens elektriska och elektroniska system

Guide till den väsentliga teorin och tillämpningen av alla bilars elektriska och elektroniska system.

Inkluderar laddningssystem, startmotorer, batterier, mätare och displays, belysning, signalering och tändsystem.

ISBN: 9781859603611
Book No: SV3361

har inte läst den !
Finns det ett forum för bokrecensioner ? :-)

/emwtur
Jag har redan Haynes. Den är ... jaa.... väldigt ... elektrisk liksom. Har lånat elektronik för alla och gillade enkelheten men har svårt för el. Som vissa som har svårt för höger och vänster. Jag kan bara lära mig pyttesmå saker om el i taget. Måste därför äga böckerna. Tyvärr kan man bara köpa del 1-3 på bokbörsen. Jag har hoppet om att träffa någon som har alla. Men, men... bilens halvljus lyser ännu så jag har en bra dag = en dag då ett kg väger max 700 g!
:D Ha det!
Hej!
Jag hakar på i denna tråden då jag har liknande problem, fast en 940, men den är blå.
De 2 gul/vita kablarna som sitter ihop vid vredet, ska strömmen komma från reläet och dit, eller hur går strömmen?
Har tjuvkopplat ström där, men lyset går inte igång för det, har bytt vred, kontakt, ljusrelä,Kopplat förbi ljustrådsvakten

Har felsökt ett par veckor till och från nu och det ser ELändigt ut med tåtar och stumpar lite här och där.
Är en atraktor och grabben vill ut och åka, men inte utan halvljus.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]