Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Okej får väl nästan byta namn till "halkkörnngstråden" :wink:

När jag körde halkbana hade alla en varsin bil. Mercedes A-klass. Sen hade alla en walkie talkie i bilen som man fick lyssna på läraren genom. Alla hörde vad han sa till alla andra också.
Det var väl en av de roligare sakerna under körkortsutbildningen men man hade ju velat testköra lite fritt också.
Nä man fick ju bara order om att "kör 50km/h genom den kurvan" osv.

Grejen mad halkörningen kallades riskutbildning och vi fick också en del teori under samma dag.
En annan sak de som ville fick prova (jag ville) var att sitta i en bil som de började snurra på (en Volvo). Först lutade de bilen 45 grader, vilket är samma lutning som en vanlig dikeskant och sen fick man prova öppna dörren i den lutningen. 45 grader låter kanske inte så mycket men det kändes jäkla mycket när man satt i bilen. Jag satt i baksätet inklämd bredvid två tjejer :wink: .
Sen roterade de hala bilen uppoch ner och man fick lära sig hur man skulle lossa bältet.
Tomas88 skrev:Okej får väl nästan byta namn till "halkkörnngstråden" :wink:

När jag körde halkbana hade alla en varsin bil. Mercedes A-klass. Sen hade alla en walkie talkie i bilen som man fick lyssna på läraren genom. Alla hörde vad han sa till alla andra också.
Det var väl en av de roligare sakerna under körkortsutbildningen men man hade ju velat testköra lite fritt också.
Nä man fick ju bara order om att "kör 50km/h genom den kurvan" osv.

Grejen mad halkörningen kallades riskutbildning och vi fick också en del teori under samma dag.
En annan sak de som ville fick prova (jag ville) var att sitta i en bil som de började snurra på (en Volvo). Först lutade de bilen 45 grader, vilket är samma lutning som en vanlig dikeskant och sen fick man prova öppna dörren i den lutningen. 45 grader låter kanske inte så mycket men det kändes jäkla mycket när man satt i bilen. Jag satt i baksätet inklämd bredvid två tjejer :wink: .
Sen roterade de hala bilen uppoch ner och man fick lära sig hur man skulle lossa bältet.
Haha :D
Att sitta klämd brevid två tjejer lät inte helt fel :wink:
Fluffen skrev:Hur gick det med vindrutetorkarna?
Har tyvärr haft fullt upp med annat nu innan jul. Så har inte hunnit med det än.
Men såfort jag får tid över så ska jag ta tag i det :)
Har då iaf fått nästan en hel vindrutetorkarmekanism av en polare, så troligtvis så ska det nog gå bra :)

Fick även ett framsystem till bilen i julklapp :D så nu ska det bli mer ljud också.

Men iaf, GOD JUL PÅ ER!
cybermunk skrev:ok :D
Blev US-Blaster framsystem, av modellen Dexter-T.
Vet att dessa låter ruskigt bra, eftersom min bror hade exakt sådant i sin bil förrut.
Väntar på att dom ska komma med posten nu..
Men dom ser ut såhär:

Bild
Ruskigt snygga delningsfilter iaf. :mrgreen:
Riktigt fina kaggar det där :D blåsa kläderna av töserna :P
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 48

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]