Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pettson100
När knappen för lyset är i läge ett så brinner säkringen nästan omgående,när jag vrider den i läge tre så funkar lyset normalt hel och halv. Är det någon som har haft samma problem tacksamm för svar ,92 740

(förtydlingade det är säkring 25 automatiskt halvjus)
mvh ulf
Senast redigerad av 3 pettson100, redigerad totalt 0 gång.
av Jimpiz
Om den brinner när du har läget på 0, så borde det vara säkring 25 har jag för mig.

Det hände mig också, bytte säkring lös ca 10 min sen var säkringen bränd. Efter att ha bytt 5 st okq8 säkringar åkte jag till biltema och köpte deras säkringar ( Samma ampere), har kört på en säkring i ca 600 mil utan problem, SÅ okq8 säkringar är dåliga, medans BIltemas är bra. Om nu någon vill tro att biltema är bra. ( Jag har f.ö biltemakortet, som går varmt ibland :D )
Användarvisningsbild
av Maxwell
pettson100 skrev:När knappen för lyset är i läge ett så brinner säkringen nästan omgående,när jag vrider den i läge tre så funkar lyset normalt hel och halv. Är det någon som har haft samma problem tacksamm för svar ,92 740

mvh ulf
Har du släpvagnskontakt så kolla så att det inte är den eller dess kablage som spökar.

//Maxwell
Användarvisningsbild
av emwtur
att en säkring som inte går av är bättre än en som går av - är väl minst sagt ett tveksamt omdöme. Om du nu inte fått tag på säkringar som inte håller spec.
Säkringen skall ju gå sönder för att skydda dig från att något dyrbarare går sönder eller brinner upp - typ bilen !
kolla att du satt i korrekta säkringar med rätt märkström - om dom brinner upp - hitta felet - felet är INTE att säkringen brinner upp, felet är att något drar för mycket ström!

/emwtur
Användarvisningsbild
av cybermunk
håller med föregående talare men det kan ju även vara en kortis någonstans vid vredet men vilken säkring är det det rör sig om??
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]