Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Tomas88 skrev:Kul att du börjar få ordning på bilen. Gjorde du hjulinställning själv? (Eller framvagnsinställning kanske inte är samma sak?)

Nu blir jag avundsjuk också. Ser ju att du har en massa snö som inte jag har. :(
Jajjemen :) har ju besiktning 7 januari så lär väll fixa nu.
Ja Hjulinställning och framvagnsinställning är samma sak.
Var sån jävla Toe-in innan så det syntes inte ens med på skalan på inställningsgrejerna.
Men nu är hjulen raka. :D

Och som Fluffen sa, det är perfekt snölager för att sladda. speciellt med sommardäcken som jag har på just nu. :roll:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Kom ihåg att hjulen inte ska vara precis raka, du ska ha ungefär ha en grad toe in på varje sida om du ställer in seriöst. :D
Är det något mer som måste göras innan besiktningen. :roll:
Håller tummarna för att besiktningen ska gå bra. :-DD
Senast redigerad av 1 Fluffen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Kom ihåg att hjulen inte ska vara precis raka, du ska ha ungefär ha en grad toe in på varje sida om du ställer in seriöst. :D
Håller tummarna för att besiktningen ska gå bra. :-DD
Dom har ca en halv grads toe in nu. :wink:

Ja det hoppas jag också!
Speciellt nu när körkortet inte är långt borta. :D
Lycka till du kommer få ett rus som heter duga när uppkörningen e klar det fick jag för ca 1 månad sedan har inte lagt sig riktigt ännu :D
Användarvisningsbild
av Ståhl
cybermunk skrev:Lycka till du kommer få ett rus som heter duga när uppkörningen e klar det fick jag för ca 1 månad sedan har inte lagt sig riktigt ännu :D
Tackar! :)

Men jag håller bara fortfarande på med teorin. Men är snart klar me det.
Blir snart till att beställa uppskrivning+uppkörning :)
Ja idag fick jag för mig att byta ventilkåpspackning då den gammla läckte som ett såll..dock kom jag på varför den läckte som ett soll, det var för att skruvarna var lösa till hela ventilkåpan. :lol:

Menmen, lite diverse småprylar är inhandlade och jag avslöjar inte vad det är för någe än.
Känner mig en del stressad eftersom jag har besiktning 7 januari. Och det har inte hänt speciellt mycket än.
Är faktiskt endel att göra.. Måste riva ner hela instrumentpanelen för att byta armarna som torkararmarna sitter i, troligtvis kommer jag göra det imorrn. :|

Bild
Ventilkåpan påväg av.

Bild
Ventilkåpan är av.

Bild
Dit med ny packning, och skruva dit det igen.

Bild
Där ser man vilken skillnad det blev fram när jag satte dit dom kapade rallyfjädrarna

Bild
Helhets bild innan jag var ute och sladdade lite i snön.

Ni får ursäkta kvalitén på bilderna, dom är tagna med 3,2mp mobilkamera.

Tycker att ni kommenetar lite nu! :mrgreen:
Sa*an så kul det e och leka med bilar :D alla bilar som inte väger mindre än 1000 kg är riktiga bilar allt under är strandräsers :D äger själv bilen i sign. Skön färg på hunföttin
cybermunk skrev:Sa*an så kul det e och leka med bilar :D alla bilar som inte väger mindre än 1000 kg är riktiga bilar allt under är strandräsers :D äger själv bilen i sign. Skön färg på hunföttin
man tackar man tackar.
Hederlig mattsvart som gäller här! :wink:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 48

Jag kommer att köra min etanol drivna 745-a t[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]