- fre 19 dec 2008, 22:48
Har en volvo 850 glt -97 som har haft motor el fel lampan lysande nu ett tag , bytte nu i veckan ut båda lambdasonderna (suttit på en V-70 av ngn årsmodell) samt nytt luftfilter och nu har det gått en vecka o inget larm kommit upp...tänkte ett tag att det kanske var luftmassemätern men peppar peppar :shock: Sen idag har jag bytt drivknutsdamasker och jag hade gruvat mig nu i två veckor men det var inga problem alls , hade surfat lite o läst att det skulle vara så krångligt o svårt men det gick väldigt smidigt. Tog bort bromsoket och hängde upp det i dämparfjädern , tog väck bromsskivan styrled samt lossade stagplattan (Spände ihop dämparfjädern) sen var det bara att låsa hjulbultsringen och ta en krafthylsa med 1.5m kraftstång o dra loss centrummuttern och sen en avdragare som jag krängde över hjulbultsringen och pressade sen in drivsplinshen och vipps så var allt loss :) fick dessutom byta båda styrlederna eftersom de var slitna. Allt detta hade gått på 6000:- hos volvo ??:-/ hade bokat en tid hos en lokal privat mekare och han skulle ha 3000:- men ändå... bara man våga prova
God helg
God helg