- ons 17 dec 2008, 22:11
*pettson* skrev:Har nog skrivit det 10gg i tråden men har i alla fall ECC. Men är det mitt effektmotstånd som är trasigt då eller? För min fläkt går på 100% även fast bilen är avstängd. Så har fått plocka ur säkringen nu för att inte batteriet ska ta slut. För fläkten funkar som sagt och den har inga missljud och verkar inte heller gå trögt. För i mina ögon så måste det finnas typ ett relä även till min bil med ECC som styr matningen av ström till fläkten. Så när tändningen slås på så får relät 12v och sluter kontakterna och då får effektsteget ström. Sen i sin tur så reglerar man spänningen och får då olika varvtal på fläkten.dasboot skrev:Ok, då var det problem igen nu så går fläkten på 100% hela tiden även om tändningen är avslagen. Så har fått plocka ur säkringen nu hela tiden. Så jag tänker chansa på att det är relät som är trasigt. Någon som tror på något annat?Låt mej förtydliga..
OM du har steg 1,2,3,4 osv.. alltså ingen Ecc så har du ett relä till hastighet 4.
OM du har Ecc alltså klimator så sköter fläktmotståndet/regleringen alla hastigheter steglöst.
Såå har du fasta lägen är reläet kasst.
Har du ECC är Fläktmotståndet/ regleringen är kass.