Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Hans995
Hej?

Ska strax åka och hämta min "nya" V70n 2007. Något som slog mig var att jag inte såg någon fysisk servicebok utan endast kvitton på genomförda servicar. Min snabbfråga är som rubriken säger, annars kan man då fixa en ny?

Hans
Vet inte vad det är för serviceintervaller på bilen. Tror att du missat en service i boken.

Har du köpt bilen av en handlare kan du ringa och fråga efter boken, det låter konstigt om servicen är utförd med ej stämplad i boken. Sen kan du försöka med hjälp av kvittot få en stämpel av servicefirman i efterskott.
CoqRouge skrev:Vet inte vad det är för serviceintervaller på bilen. Tror att du missat en service i boken.

Har du köpt bilen av en handlare kan du ringa och fråga efter boken, det låter konstigt om servicen är utförd med ej stämplad i boken. Sen kan du försöka med hjälp av kvittot få en stämpel av servicefirman i efterskott.
Hur viktig är stämpeln? När kvitto på servicen finns.
Eller köp en stämpel på Stämpelfabriken.
Sen kan man sitta och stämpla hela dagarna. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
på en så ny bil bore det finnas service bok. eller så får säljaren helt enkelt fixa fram en till dig(KRÄV DET) och är den servad på samma företag som säljer bilen ska det inte vara några problem få en stämpel.
Om den är servad på auktoriserade Volvoverkstäder, så finns väl "allt" i en databas där? Så har i alla fall jag uppfattat det.
Exempel: Jag hade en 244 70-talare för flera år sedan. Jag jag hade köpt den begagnad och den var inte färsk. När jag fick problem med kylaren, vände jag mig till en Volvoverkstad. Där läste kundmottagaren upp för mig vad som stog i databasen. Bland annat hade generatorn bytts tidigare, och även fixat något "småfel", som jag inte minns nu, med kylaren. Detta var alltså innan jag ägde bilen. Så jag är övertygad om att dina aktuella servicear finns datalagrade om dom är gjorda på en auktoriserad Volvoverkstad.
camaro69 skrev:
CoqRouge skrev:Vet inte vad det är för serviceintervaller på bilen. Tror att du missat en service i boken.

Vill man ha tag i en servicebok vill man nog att den är stämplad också? :|
Eller vill du bara ha boken?
av 945S
camaro69 skrev:

Det låter tämligen kriminellt, om syftet är att ge intrycket att det är verkstaden som stämplat efter service.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]