Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ezburn
Tjenare, jag köpte mig en 855 GLT -94 för ett tag sedan. Det jag undrar lite över är att det sitter en "infoknapp" men i instrumentet har jag enbart klocka? Känns lite som att någon varit framme och bytt instrument?
Dessutom har jag "trac" (eller hur det nu stavas) lampa samt knapp men inte någon som helst funktion... Jag har letat som en tok utan att hitta svar på mina frågor :( Hoppas någon vänlig själ kan stilla min nyfikenhet.

Just ja, finns det någon lapp/lista vilken utrustning bilen levererats med typ som i BMW där den brukar sitta under passagerar stolen?

Vänligen
/Henrik
av ezburn
Det KAN juh vara så men en annan som aldrig ägt en volvo nyare än -72 har inte så mycket koll :D Fler förslag?

EDIT: Det känns lite märkligt att sätta i en knapp som inte fyller ngn funktion... Borde generera en del frågor till volvo handlarna :shock:
av ezburn
Hmmm.... Misstänkte det... IOF så har det bytts till V70 baklysen och den nyare fronten så det kanske är ngn som påbörjat en "transformering" :) Till saken hör det att det är en tysk import MEN med fulllstämplad servicebok från tyskland och en hel "PHET" pärm med kvitton och samtliga bes protokoll från det den kom in i svedala... Aja, den går så bra jag kan tänka mig att en -94:a går och är ny besiktigad UA sådet kan juh inte vara bara skit ;) <---- Min tröst till mig själv :D

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]