Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sebb
Mitt backljus har "försvunit".. det är inte lampan som e sönder. vart sitter kontakten om det är den som glappar eller nåt sånt... tack på förhand
Senast redigerad av 1 sebb, redigerad totalt 0 gånger.
av 850gle
sebb skrev:Mitt bakljus har "försvunit".. det är inte lampan som e sönder. vart sitter kontakten om det är den som glappar eller nåt sånt... tack på förhand
kontakten ser du ju när du byter lampa..
Användarvisningsbild
av sebb
men den e d inte fel på. jag tänkte om d sitter nån kontakt vid spaken..
av Frigge
Det sitter en Glödtrådsvakt under golvpanelen på vä sid. Därifrån går alla kablarna till bakljusen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av ketto
den där kontakten är för BACKljus,nu va de BAKljusen... alltså dom röda lysena tror ja han menar!
Men han kanske stavade fel bara!
Användarvisningsbild
av sebb
jag mena dom ljusen som e vita asså.... jag stava nog fel..
Användarvisningsbild
av ketto
sebb skrev:jag mena dom ljusen som e vita asså.... jag stava nog fel..
ahh backljusen! Då är de nog kontakten som föregående talare skrev! Kan va glappt oxå!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Backljus, helt klart kontakten isf. Nu har den blivit ersatt av en med annat kontaktstycke + kabelstump att skarva på. Du kanske slipper det om du köper den på Mekonomen eller nåt sånt.
Det är samma kontakt som satt på 200-700-900. På 850 verkar det som den inte blir intryckt ordentligt, det skulle antagligen hjälpa att svarva av anliggningsytan lite så att den går att skruva in längre.
Användarvisningsbild
av sebb
kan man kolla om den e sönder? God fortsättning
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]