nickeee3xc skrev:Bilen hade små 18'' och 255 vinterdäck. Ljudskillnaden är nog ganska så stor då man jämför dem. Att säga att Q7 är otroligt hård va kanske lite överdrivet men den kändes inte lika premium på nå sätt. Tar stötarna mycket sämre och man känner dem tydligare in. Stolarna var normalstolar klädda i läder. De var klart bättre än volvos läderstolar. (Xc70 -08). Audins Alcantara/läder sportsäten är nog snäppet bättre än normalstolen
Ja Q7:an jag kört var ju utrustade för att dra till sig lite blickar därav 19 eller om det var 20 tummarna men det var helt ok komfort även med dessa. Antog dock att bullret var lägre med 18 tummare men du har nog rätt i att det inte är på samma låga nivå som V70II som är relativt tyst.
Vad gäller sportstolarna i Audi (och BMW för den delen) är det svårt att säga att de generellt är bättre än andra stolar. Sportstolarna passar långt ifrån alla men gillar man sportstolar är AUDI/BMW bra på dessa. Vad gäller Audi tycker jag att sportstolen är bättre än normalstolen. Med BMW är det nog så att jag föredrar komfortstolen som är mycket bra.
Volvos stol gillar jag inte alls. Platt och helt utan stöd, taskig (plastig) läderkvalite, kort dyna, uråldrig inställning av fram/bak och upp/ner - dålig komfort helt enkelt. Körde nyss ett ex med beige läder/textilklädsel och textildelen var alldeles solkig efter 500 mil och det är tydligen svårt att rengöra den. Enligt vad jag hört är dett vissa tygtyper, tex jeans som färgar klädseln.