Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ninavk
Tänkte chippa S80:n. Har någon tips på hur man får loss styrenheten - behövs specialverktyg?
av andezon
Japp det behövs specialverktyg
av ninavk
..så specialverktyget, finns det bara hos Volvo etc, och vad är det till för? Det går inte bara att försöka lyfta ur enheten? Eller finns det spärr?
av andezon
Vad jag vet finns det endast hos volvo, vektyget ser ut som det verktyget som satt på alla gammla styreheter du vet plåten som man drog bakåt så kom styrenheten upp, försök inte att på upp den utan detta verktyg det är lätt att skada stift och kontakter
Användarvisningsbild
av greeeken
Annars så finns ju PPC ocå
av Pinocchio
Hejsan.
Jag använder PPC i min "S60 iofs"
Men den fungerar klockrent och jag är nöjd med de den ger.
Dom nya volvo modellerna efter 850 osv "rätta mig om jag har fel" chippar du inte styrboxen på utan flashar den.PPC är ett flash system.

MvH
Användarvisningsbild
av _Rick_
Chippa inte en T6:a. Växellådan tål inte så mycket mer än vad den har nu.

Men du gör ju som du vill iofs :)
av Frigge
Jag rekomenderar dig INTE att trimma en T6:a,dels för lådan men mest för biverkningar det ger. Biverkningar i form av ryck,motorvarningslampan tänds då o då,effektförlust vid fullgas,ojämnt turbotryck vid acceleration osv osv. Har varit med om MÅNGA trim bilar som går sämre än original.

/Fredrik
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]