Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
ocean24Daut09 skrev:Jag tittade i lördagens DN och lade märke till att bilfirmorna överlag prutar ca 15 % på sina lagerbilar. Som kund utan byte bör det nog vara ganska nära sanningen i dagens läge.
Absolut, men nu är det ingen lagerbil han ska köpa utan beställa efter egen spec. Annars är det sant som du säger att de riktiga fynden de gör man på bilar som redan står i hallen och kostar pengar för handlaren.
av jhenrikj
Tack för de sista tipsen där...verkar väl inte omöjligt att kunna få ner den från 360 till 320-330 iallafall. Ska man börja med ett riktigt skambud på typ 300 och se vad man hamnar eller är det bättre att ge ett rimligt pris direkt och sedan inte ge med sig så mycket?
Användarvisningsbild
av camaro69
Om du ger handlaren ett skambud kommer han bara att tycka du är ett pucko, och han vill inte sälja till dig.

Låt handlaren prata istället.
av Amli
camaro69 skrev:Om du ger handlaren ett skambud kommer han bara att tycka du är ett pucko, och han vill inte sälja till dig.

Ja, det gäller ändå att vara realistisk när det gäller lämna ett bud. Men låta handlaren prata håller jag nog inte med om. Det är köparen som ska prata och säljaren ska lyssna. Inte tvärom...
Är personen en bra säljare vet han/hon att du är intresserad och lyssnar på vad du säger och kommer troligen med motbud. Det är ju självklart att han/hon vill sälja till dig, fråga är till vilket pris. Såvida du inte är hos en BMW säljare i Solna... Drygare säljare finns inte i detta land :evil:
Senast redigerad av 1 Amli, redigerad totalt 0 gånger.
av jhenrikj
camaro69 skrev:Om du ger handlaren ett skambud kommer han bara att tycka du är ett pucko, och han vill inte sälja till dig.

Känns som om bilhandlarna inte har lyxen att kunna välja och vraka bland kunderna idag, men jag lyssnar givetvis på ditt tips som verkar vettigt.
Användarvisningsbild
av petkas
lagerbil v70ft flexifuel kinetic-2009(ny),bluetooth,vinterdäck,fri försäkring i ett år+lite lull lull,(inbyte v70 -04)brutto 362 000kr,netto 291 288kr :P
av pumpnasare
petkas skrev:lagerbil v70ft flexifuel kinetic-2009(ny),bluetooth,vinterdäck,fri försäkring i ett år+lite lull lull,(inbyte v70 -04)brutto 362 000kr,netto 291 288kr :P
Lite lull lull för 60 lök?
av jhenrikj
pumpnasare skrev:
petkas skrev:lagerbil v70ft flexifuel kinetic-2009(ny),bluetooth,vinterdäck,fri försäkring i ett år+lite lull lull,(inbyte v70 -04)brutto 362 000kr,netto 291 288kr :P
Lite lull lull för 60 lök?
Tänkte samma sak..men det är klart, automatlåda och RTI så är man ju uppe i 335 på en kinetic 2,5FT och då är ju övrigt lulllull för 25 inte så mycket.....
av jhenrikj
Amli skrev:

Ja, det gäller ändå att vara realistisk när det gäller lämna ett bud. Men låta handlaren prata håller jag nog inte med om. Det är köparen som ska prata och säljaren ska lyssna. Inte tvärom...
Är personen en bra säljare vet han/hon att du är intresserad och lyssnar på vad du säger och kommer troligen med motbud. Det är ju självklart att han/hon vill sälja till dig, fråga är till vilket pris. Såvida du inte är hos en BMW säljare i Solna... Drygare säljare finns inte i detta land :evil:
Jag jobbar med att försöka lura säljare dagligen så jag är ganska van vid att hantera dem :) Jag tror bilhandlare är ganska så rädda om potentiella kunder nu, det är ju faktiskt väldigt gott om volvohandlare.....

Vad jag funderar på mest är att erbjuda ett realistiskt pris som ändå känns okej för mig (säg 320) och sedan om han inte är intresserad så är det ju bara be honom om ett motbud och sen gå till en annan handlare, så småningom är jag säkert nere på 320, även om det tar lite tid.....
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]