Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Va inne idag hos min volvo åf. Jag ska lämna in bilen på lackkonservering sedan ska jag köra bilen till volvo de ska ställa ut bilen i deras hall och annonsera ut den på nätet och försöka sälja den. De vill ha 10 000 kr för det. Är det för dyrt. 2 månader ska dem ha den. Blir den ej såld ska jag betala 2000-2500 kr. Alltså begär de 245 för bilen får ja 235.
av Lövet
Jag tycker det låter helt okay. Normalt sett vid förmedling brukar avgiften ligga närmare 10% vilket skulle bli 24.500kr i ditt fall.

Chansen att du säljer bilen i en bilhall är väsentligt större än att du lyckas privat i prisklassen över 200.000kr.
av Sevak
andreas_lofgren skrev:Jag tycker det låter helt okay. Normalt sett vid förmedling brukar avgiften ligga närmare 10% vilket skulle bli 24.500kr i ditt fall.

Chansen att du säljer bilen i en bilhall är väsentligt större än att du lyckas privat i prisklassen över 200.000kr.
Så som priserna ser ut nu borde de kunna få 245 minst 240 tusen för bilen. Ska lämna in den v.3 till volvo. Har förlorat riktigt mycket på den här bilen på bara 13 månader. Tur att jag inte köpte den ny.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Sevak skrev:
andreas_lofgren skrev:Jag tycker det låter helt okay. Normalt sett vid förmedling brukar avgiften ligga närmare 10% vilket skulle bli 24.500kr i ditt fall.

Så som priserna ser ut nu borde de kunna få 245 minst 240 tusen för bilen. Ska lämna in den v.3 till volvo. Har förlorat riktigt mycket på den här bilen på bara 13 månader. Tur att jag inte köpte den ny.

Finns S80 T6 awd, helt fullmatade med ca 300 mil på mätarn för 279 000kr. Finns en likadan T6 till för 289 och nån annan. Så får dom 245 000kr för din så är det bra tror jag. Vet inte var den kommer stå, men i Göteborgsområdet tror jag att det blir väldigt svårt iomed Volvo Bil.
av Sevak
XC90_Executive skrev:
Sevak skrev:

Finns S80 T6 awd, helt fullmatade med ca 300 mil på mätarn för 279 000kr. Finns en likadan T6 till för 289 och nån annan. Så får dom 245 000kr för din så är det bra tror jag. Vet inte var den kommer stå, men i Göteborgsområdet tror jag att det blir väldigt svårt iomed Volvo Bil.
Ej i gbg. Men -t6 ska man ej jämföra med. Jag själv skulle hellre köpa en T6 men tror de är svårsålda. Sök på blocket Volvo s80 2,5T Summum, aut, 07 max 3500 mil.
Priserna går från 239 till 259. Så 245 borde funka. Den för 239 har gått över 3000 mil samma finns även en för 249 även den gått över 3000. Men det kom in en riktigt billig 08a igår som gått 830 mil för 249 den borde bli såld inom 10 dagar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Varför inte jämföra med T6? Trots automat, awd och betydligt bättre prestanda skiljer det väldigt lite i utsläpp och förbrukning, plus att T6 har väldigt mycket utrustning som standard.
av Sevak
XC90_Executive skrev:Varför inte jämföra med T6? Trots automat, awd och betydligt bättre prestanda skiljer det väldigt lite i utsläpp och förbrukning, plus att T6 har väldigt mycket utrustning som standard.
Jag tänker med som dig. Men söker du på blocket på 2.5T och T6 så ser du vilken det säljs mest av och vilken som är populärast bland de svenska folket. Det är så jag menar. Alltså efterfrågan.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bra annons! Den ser väldigt bra ut, men bilar brukar alltid se bättre ut i verkligheten :P
av Lövet
Tycker att annonsen ser helt okay ut. Jag skulle egentligen inte trycka så hårt på lackbehandling och skinnbehandling eftersom S80 inte vänder sig till entusiaster. Lägg detta efter utrustningslistan istället är mitt tips.

Bilderna är bra förutom baksätesbilden som ser väldigt mörk ut. Då detta beror på toningen skulle du kunna öppna båda bakdörrarna för att släppa in lite ljus. Kanske att du också skulle försöka fotografera bilen med 18" då hela bilen ser lite häftigare ut då. Nu är majoriteten av bilderna med 17" vilket inte är fel men bilen sticker inte ut så mycket då.

Annars önskar jag lycka till med försäljningen och gissar på ett slutförhandlat pris någonstans kring 220'
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]