Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Undrar lite över ett byte av mittkonsol till -05 o nyares mittkonsol. Funkar det även med S60 mittkonsol???

Om jag bytar till V70 -05 mittkonsol, hur funkar det då vid övergången framför växelspaken, där pennhållaren o knappar till larm, stc sitter?? Måste ja kanske byta hela "radiosargen" o radio, klimatpanel o hela baletten??

tacksam för lite hjälp här boys :???: Kanske någon rent av har gjort detta byta o kan förklara..
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Har bytt i min s60, har du manuell eller automat?? ev telefon?? Själva plattan som växelspaksdamasken/automatpanelen sitter i är annorlunda så det kommer att se konstigt ut om du bara sätter dit -04/damask/automatpanel, men dessa fästen går tydligen att modda annars finns damask/autopaneler på skorten, jag bytte även handbromshandtag då det har en annan vinkel mot tidigare. Förutom detta så är det bara att bulta fast.

Så här ser det ut mellan växelspakspanelen och ecc´n

Bild
Användarvisningsbild
av Honke
Jag har manuell.
Det ser ju hur bra ut som helst!!! Inga konstigheter annars o byta då?? Hade du spaceball innan oxå?
Går det att byta till spaceball om man har vanlig växelspak??
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Nej inga alls, nej det hade jag inte passade på att byta till detta samtidigt, Japp det går att byta till spaceball om man inte har orginalmonterat, frågan är hur mycket man är villig att lägga ut, jag har en bättre begangnad platta som passar 05-ans tunnelkonsol ligger under säljes om detta skulle bli aktuellt.
Användarvisningsbild
av Honke
Lyfter min gamla tråd :wink:

"Plattan" där växelspak/damask sitter, liten fråga där.. Är växelspaksdamasken monterad på "plattan" eller är det två olika artiklar?? Någon som har pris på plattan och ev damasken?? Kanske rent av artikelnummer?

Måste jag även byta panelerna längst ner på konsolen mot instrumentbrädan till eller de passar från -04:an???

Fick nämligen konsolen från skroten idag så jag är lite nällad att montera den :P

Mvh / Andreas
Användarvisningsbild
av Soe69
Honke skrev:Lyfter min gamla tråd :wink:

"Plattan" där växelspak/damask sitter, liten fråga där.. Är växelspaksdamasken monterad på "plattan" eller är det två olika artiklar?? Någon som har pris på plattan och ev damasken?? Kanske rent av artikelnummer?

Måste jag även byta panelerna längst ner på konsolen mot instrumentbrädan till eller de passar från -04:an???

Fick nämligen konsolen från skroten idag så jag är lite nällad att montera den :P

Mvh / Andreas
Hej
Vanligt platta kostar 150:- för och cirka 460:- för aluplattan,damask kostar cirka 850:-

mvh
Soe69
Användarvisningsbild
av Honke
Soe69 skrev:
Honke skrev:Lyfter min gamla tråd :wink:

Mvh / Andreas
Hej
Vanligt platta kostar 150:- för och cirka 460:- för aluplattan,damask kostar cirka 850:-

mvh
Soe69
Tack för svaren!!!
850:- för damasken? Varför blir man inte förvånad när det gäller volvo :wink: Men damasken från -04 passar inte eller??
Användarvisningsbild
av Honke
Soe69 skrev:Hej
Damasken passar du behöver inte byta om den är inte sliten.
Helt hundra?? För i så fall så är det ju helt underbart, då ska man bara in på bilia o beställa panelen i borstad aluminium då sen blir det lit etrevligare i bilen :P

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Soe69
Honke skrev:
Soe69 skrev:Hej
Damasken passar du behöver inte byta om den är inte sliten.
Helt hundra?? För i så fall så är det ju helt underbart, då ska man bara in på bilia o beställa panelen i borstad aluminium då sen blir det lit etrevligare i bilen :P

Tack för hjälpen!
100% har själv bytt på min v70 t5 kolla länk.

http://www.garaget.org/?car=94851
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]