Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena. Har en 245a 78ans med en b21a.

Det börja med att bilen gick dåligt när den var kall. Så fort man belastade motorn så böade den och gick på 3,men när den vart varm så gick den bra.Nu när jag skulle starta den idag så chokade jag som vanligt och startade . Då rusa den genast upp till 4000 varv och när jag släppte choken så tvärdog den. jag åkte med choken i tills den blev hyffsat varm. då la jag ur den och då gick den bra om man gasade ytterst lite. Så fort man gasa fullt så gick den på 3 och böa och bluddra och baksmällde. Så jag tog bort förgasarn och gjorde ren den lite och allt såg bra ut tyckte jag och satte tillbaka den och nu startar inte biljäveln alls. Det kommer bensin till förgasarn men inte till stiften och tänddningen står rätt. Allt detta kom efter jag hade bytt topplockspackning .
Har kollat alla slangar samt insugspackning och allt ser bra ut. Kan det vara förgasarn som har blivit knäpp ? Bilen är helt död på soppa. stiften alldeles snustorr. jag provare med startgas nyss och då hoppar den till och sen säger det poff och ett rökmoln ur förgasaren :( . Men det kommer bra med soppa till förgasaren. Jag provade att ta bort soppaslangen och vred på , då sprutade det kraftigt.
Fick igång den nu :D . det var stopp i munstycket där soppan kommer in. jag tog kompressorn och blåste på bra mycket så vart det fart på grejerna :P Men det går lite konstigt nu med. Men choken i går den utmärkt i och går väldigt bra . Men när man lägger ur choken så har den bra tomgång och går rent tills 2000 varv sen går den orent till 4000 ungefär och där börjar den gå rent igen. vet nån vad det kan bero på ? får den för lite soppa ?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]