- mån 15 dec 2008, 10:17
#242060
Hej!
Ny här på forumet och med brådskande frågor ändå...
Jag har lyckats få bakvagnssläpp nu när det var halt och sladdade in i ett träd med vänster bakhjul och kaross. Det blev inte mycket plåtskador alls, men hjulet tog visst den mesta smällen. Hjulet blev inte skevt, men den drar något fruktansvärt när man kör i över 70 km/h.
Hissade just upp den och kollade på en billyft, det verkar som om hela bakaxeln, eller iallafall den vänstra delen har slagit sig, för på höger sida om man tar en siktlinje längs bakhjulet så överensstämmer det med framhjulet. Men på vänster sida så ser jag halva framhjulet... Inte så kul.
Så, nu verkar det som om jag får byta iallafall vänstra sidans bakaxel och min fråga är vilka modeller jag kan ta bakaxel ifrån? Går det med alla 850:s? Första generationens S/V70?
Edit: Kan det vara så "enkelt" som bakvagnsbussningen!?
Tacksam för snabbt svar, behöver bilen... / Thomas
Ny här på forumet och med brådskande frågor ändå...
Jag har lyckats få bakvagnssläpp nu när det var halt och sladdade in i ett träd med vänster bakhjul och kaross. Det blev inte mycket plåtskador alls, men hjulet tog visst den mesta smällen. Hjulet blev inte skevt, men den drar något fruktansvärt när man kör i över 70 km/h.
Hissade just upp den och kollade på en billyft, det verkar som om hela bakaxeln, eller iallafall den vänstra delen har slagit sig, för på höger sida om man tar en siktlinje längs bakhjulet så överensstämmer det med framhjulet. Men på vänster sida så ser jag halva framhjulet... Inte så kul.
Så, nu verkar det som om jag får byta iallafall vänstra sidans bakaxel och min fråga är vilka modeller jag kan ta bakaxel ifrån? Går det med alla 850:s? Första generationens S/V70?
Edit: Kan det vara så "enkelt" som bakvagnsbussningen!?
Tacksam för snabbt svar, behöver bilen... / Thomas