Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 98v70tdi
Någon som har haft samma problem med värmaren som som mig!! jag startar värmaren på timern och den går i gång men den går väldigt hårt och efter ca1 minut så stannar den och 3sek senare poffar det till och ett rökmoln kommer ut under bilen sedan startar den igen efter 10 sek och går hur fint som helst och problemet är bara vid kallstart samma fenomen blir även vid kallstart av motorn och värmaren startar själv på automatik. Tacksamm för svar ?:-/
av sjölander
Jo Jag har väl haft liknande problem med min värmare.
Om man har väldigt mycket tur kan det räcka med en rengöring/sotning.
Oftast får man byta en del slit delar tyvärr för att få dom gå bra igen,
men det kan det vara värt.

Mvh
av 98v70tdi
Jag har bytt glödspiral bränslepump cirkulationspump och haft den inlämnad på volvo 4-5 ggr ena gången bytte dom fläckt motorn. När jag köpte bilen så sa dom att bränsle pumpen var trasig och då bytte jag den sedan startade värmaren den gick perfekt utan smällar tills brännarfläckten gick sönder sedan komm dom här kallsmällarna. Det har väl kostat ca 6000:- med alla delar + verkstadsbesök men det är det värt när det är 20-25 grader kallt och man är uppe i fjällen men jag får väl ge mej på värmaren själv och kolla!!! har för mej att jag har läst någonstans att man bör byta bränslespridaren 8)
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]