Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av jhenrikj
Om de finns någon här inne som har köpt ny bil de senaste veckorna, vad har ni upplevt angående priset? Jag har specat en V70II 2,5FT Summum + teknikpaket med lite extra smågrejer och hamnat på ca 360 000, vad tror ni det finns för möjligheter idag att få ner den till 330-340 utan inbytesbil?
av Lövet
Runt 5-6% rabatt brukar inte vara några problem ens i en högkonjunktur som privatperson. Då är du nere på 340' Med den dåliga försäljning som är nu borde du kunna få ännu bättre pris, särskilt utan inbyte.

Som företagsköpare hamnar du gärna runt 10% rabatt åtminstone, lite beroende på avtal. Men jag tolkar ditt inlägg som att du är privatperson.

Du bör definitivt skicka ut en offerförfrågan till flera handlare och låta dem tävla mot varandra. Eftersom du inte har något inbyte så har du en ganska bra sits. Ännu bättre rabatt kan du ofta få om du tittar på en lagerbil.
av jhenrikj
andreas_lofgren skrev:
Du bör definitivt skicka ut en offerförfrågan till flera handlare och låta dem tävla mot varandra. Eftersom du inte har något inbyte så har du en ganska bra sits. Ännu bättre rabatt kan du ofta få om du tittar på en lagerbil.
Lagerbilar har sällan den kombinationen av lull-lull jag vill ha tyvärr :) Ska iväg på provkörning i morgon så får vi se vad säljaren har att erbjuda...så kan jag matcha det med intilliggande butiker, det är ju skönt att man har en 10-tal olika volvohandlare inom 10 mil.... ;)
av Amli
Beror som sagt om du är privat person eller har någon deal via företaget. Jag köpte min bil som privat person och utan inbyte och fick 9% på sista raden. Men det beror mycket på vad för utrustning du lägger på samt hur mycket. Jag lär inte ha fått den rabatten bara på bilen inkl. summum utan nu kryssade jag i en del annat oxå.
Vinterdäcken är dock även inräknade i totalen.
av jhenrikj
Amli skrev:Beror som sagt om du är privat person eller har någon deal via företaget. Jag köpte min bil som privat person och utan inbyte och fick 9% på sista raden. Men det beror mycket på vad för utrustning du lägger på samt hur mycket. Jag lär inte ha fått den rabatten bara på bilen inkl. summum utan nu kryssade jag i en del annat oxå.
Vinterdäcken är dock även inräknade i totalen.
Har extrautrustning för dryga 30k utöver Summum ( 20k utöver teknikpaket, vinterdäck ej inräknat), men det låter ju hoppfullt, räknade på en 2,0F först och landade på 330k och det kändes överkomligt, kanske går att få ner 2,5FT till något liknande med samma utrustning då. Och ja, det är privat det gäller, vi har inga företagförmåner hos volvo (tyvärr).
av Volvoperformance
Hej.

Upplandsmotor i Akalla gav mig 13% direkt och efter lite mer prutande fick jag 15%.

Detta är inklusive något avslutsstöd som Volvo hade gentemot åf.

Hämtade nya bilen den 11/12
av jhenrikj
Tomas88 skrev:Tråden flyttad till Ekonomiforum.
Sorry om jag lade tråden fel men förteckningen om vad som togs upp under ekonomiforum verkade inte passa in....
av ocean24Daut09
Jag tittade i lördagens DN och lade märke till att bilfirmorna överlag prutar ca 15 % på sina lagerbilar. Som kund utan byte bör det nog vara ganska nära sanningen i dagens läge.
av pumpnasare
Jag beställde en V70II 2,5FT Ocean Rece igår med div lull lull Brutto 360` Netto 313`Lev 1
Mars. Det blev 4000:- över till bilnasaren.
Koppling föll i golvet

Nivån såg bra ut. Har nu beställ[…]

Första bytet på en Bosch-verkstad, and[…]

Hejsan. Ja det är så att jag är in[…]

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]