Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Dom kan väl inte neka dig som ägare av fordonet att ta tillbaka den? Har för mig att dom inte kan/får göra detta oavsett hur stora/små skadorna är!
Jo men dom har vad jag fattat hittills bara givit en prisuppgift ännu inte avklarat inlösen, och i och med det så äger Anteandre den fortfarande. Då även försäkringsbolagen måste skicka papper/elektroniskt för att avsluta affären.
Eftersom dom ska lösa in bilen så får jag inte rör något.
Försäkringsbolaget skickar ut ett papper med en viss summa som dom har kommigt fram till,grundat på bilen som den står. Men nu har vi kommigt överens att jag tar pengarna plus att jag får skruva bort vissa delar som jag behöver.Fick kanske inte riktigt den summa jag ville totalt men i det stora hela fick jag ut ok.
Det är ju så mkt pengar man måste ligga ute med i samband med en krock.
Några ex ,sjukvårdskostnader , , mediciner,,,, ny barnbilstol ,,,, bortbärgningen av bil ,,, mm mm.
Och så är det ju jul också så det börjar bli tomt i plånboken, plus att vi ska ha barn i februari och håller också på med att flytta.
Så nu är det skönt att det är löst men dom är ju inte så snabba att betala ut alla pengar.
Så mitt råd är godta inte första bud,utan att kolla upp priser först.
Kan medela att vi mår bra trots vissa skador... hade tur :-)-)
Dottern lyckade ocså bryta armen i fredags så nu får det vara någ med sjukhusbesök. :roll:
mvh ante
När brosan krokade med en stats buss med S-70 blackline. Så gick dom på värdet på bilen som då blev 49 tusen sedan blir det ett par tusen minus i självrisk. då häx jagade farsan personen som gjorde värde kontrollen och faxade reperations papper som utförts av volvo 3-5 veckor innan "reperationer pga bil garanti" i slutändan blev värdet 59 tusen varav ett par tusenlappar i själv risk. farsan sa att man vet aldrig detta kanske hjälper, dom på krockskadecentrum tyckte dessama hehe :-)-)
Ersättningen från bolaget regleras i antingen pengar eller en likvärdig bil, det är det sista som kan vara till nytta.
Be honom hitta en likadan bil i samma skick!(som du får godkänna!), och erbjud dej att ev flytta över det som skiljer från din bil.

Att vara "besvärlig" och ringa samt visa lite kvitton brukar vara ett bra sätt.
Dom flesta brukar ta ersättningen utan knot men om nån är tillräckligt påstridid och kan visa att bilen var i fint skick så brukar det hjälpa att vara besvärlig.

Rena servicegrejer som kamrem bromsar o dyl får väl anses ligga i bilägarens intresse att hålla iordning på, det ingår sas i bilägandets kostnader och skyldigheter och renderar ingen ersättning.
V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max[…]

Hej! Funderar på att kolla upp vehusventilat[…]

Trasig Renault Scenic

Tjusigt 👍🙂