Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av siviak
fidde77 skrev:siviak>> Är din bil chipad med orginal turbo och pyst upp laddtrycket?
Typ...ja! Har inte riktig koll på vad som är gjort, har inte byggt det själv. Men jag har mina misstankar om att det är Volvos turbo+ paket. Turbon är original iaf, på luftlådan sitter det en box som det står Nira Automotiv på. Den boxen fick mig att undra lite, men när jag plockade bort burken för att komma åt att se ordentligt så hittar jag en lapp på Niraboxen med Volvo artikelnr på. Därför misstänker jag att det är turbo+-paketet. Sitter även magnetventil monterad, samt en strömbrytare i handskfacket så jag kan ställa trycket mellan 0,5 - 0,8 och 0,9 bar. Det enda jag gjort är att tryckt dit ett öppet luftfilter. Har väl planer på ett riktigt avgas också...
Den går skapligt iaf, hängde av en 9-3 Aero för ett tag sen... men det stod ju Saab på den så... :roll:

Hursomhelst, vad hade du i tankarna om mitt problem?
av fidde77
Tydligen kan trimchip och uppyst orginal westegate orsaka högt tryck i kylsystem. Orginal westegaten klarar bara att ladda upp till 0,5bar. Så jag tänkte om det kan vara det som gör att slangarna blir svullna.
av fidde77
MoteX740 skrev:Wastegate* 8) :lol: Ordpolisen hära :roll: :wink: :wink:
inget illa ment 8)
Noga :D Googlar man på wastegate och på westegate så kommer samma sak upp. :lol:
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]