Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Sök och du skall finna Sök i hela Forumet!!
av Raggo
cybermunk skrev:Sök och du skall finna Sök i hela Forumet!!
Hittade inga gamla trådar om vart det finns orginal mätartavlor och köpa..
Någon sida på nätet vore ju ha tycker man.. :roll:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Då vet jag tyvärr inte men det lär ju finnas en drös sidor på Google
Användarvisningsbild
av Ticken
Det är ju inte nytt men du skulle ju kunna dra till skroten och slakta nått instrument?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Annars kan det ju vara en kul idé nu när du ändå har plockat isär allt att mäta lite och klippa å klistra lite i datorn med vita mätartavlor och trevligare typsnitt :)

/Turbo+
av Raggo
Jaa jag satte ju i vita mätare igår, men det lyser igenom så jäkla mycket på mätar tavlorna, så ja nu är dom ju dit limmade å allt, försökt få bort dom men dom SITTER.. ser rent ut sagt för jävligt ut.. därför jag vill veta vilket mätarhus jag har så jag kan inhandla ett komplett nytt + att jag vill ha ett i lite bättre skick än min som jag har nu... slänger in en bild på hur det ser ut med vita mätare.. http://forumbilder.se/show.aspx?iid=1114200895141d46a
Användarvisningsbild
av MoteX740
Du har VDO, dom har det Fyrkantiga vita plasthuset runt, och så är det inga "stolpar" mellan siffrorna i trippmätaren, utan dom sitter i en lång rad, har man Yakuza så är det "Stolpar" mellan Siffrorna i trippen 8)

Jag tyckte dom det där såg rätt skapligt ut ja :)
Vad är det du inte är nöjd med ?
Tror du att du kan fixa en bild på dom i mörker också så man får se hur mycket det lyser? :-)-) :?:
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]