Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Huven har en mer blåaktig ton medan övrigt är mer grått, som det ska vara. Synd i vilket fall, hoppas det löser sig för dig.. :-)-)
Användarvisningsbild
av henka35
Buick40 skrev:Hej igen vilken färg är det jag ska ha den på plasten eller den på huven?????????????? hela bilen är så allt som är plast är mörkare bagageluckan har samma färg som övriga bilen , plåt , o spoilern bak, nu när jag har räknat milen till verkstaden fram o till baka är det prick 105 mil åkande o tänk vilken tid jag får ta ledigt jobbet o hämta o lämna , hu, ang polering bilen står inne i varmgaraget så polering har det inte blevigt för det behövs inte ,bilen har ju inte rullat mer än 300 mil o i sommars så körde jag med mina veteranbilar o frugan med den gamla 940, så det var nu när jag städade mitt garage o när den blev stående ute i 4 dagar när det var som kallast då den bytte färg
Platsen har rätt färg. Åk in på närmsta volvoverkstad och be dem titta på den. Ser ju bedrövligt ut. Helt otroligt dåligt....

Så här ser min ut med en ny framskärm.
Bild

//Henrik
av AndS
Det ser ju ut som två olika färgnyanser. Kan det trots allt varit redan från början men att du först nu reagerade över det?
Vad säger Volvohandlaren om nyansskillnad?
XC90 Executive; Färgen borde väl inte ändra sig om man polerar då det är klarlack ovanpå och en ny bil, eller menar du att klarlacken kan ha någon oxidering som påverkar (frågar på grund av okunskap).
AndS skrev:XC90 Executive; Färgen borde väl inte ändra sig om man polerar då det är klarlack ovanpå och en ny bil, eller menar du att klarlacken kan ha någon oxidering som påverkar (frågar på grund av okunskap).
Jag vet inte exakt hur det funkar. Men ibland måste man våtslipa lite försiktigt först. Jag har sett stor skilland på före och efter polering vad det gäller färgskillnader.

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]