Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
branx skrev:Priserna på mjukvara är väldigt lågt från Volvo,
priserna sätts oftast av återförsäljaren eller säljbolaget.

Så det lönar sig att ringa runt och kolla priserna. Vet att i Göteborgsområdet kan du betala allt från 4kkr till 1500:- timerfunktionen.

Bara att ringa runt.

Kan tilläggas att volvo jobbar för att låta "icke" volvo anslutna verkstäder
ska kunna köpa och ladda mjukvara i bilar. Då kanske priserna går ner, men det är inget som garanteras.

//Branx
det är istortsett samma pris på mjukvarorna överalt, mycket liten variation!
Därimot så är det stor skilnad på arbetskostnaden, så det totala priset skiljer mycke mellan olika ställen.
Användarvisningsbild
av CarMan
*pettson* skrev:
CarMan skrev:
*pettson* skrev: Problemet är väl att volvo har hittat ännu ett sätt att skinna en kund?..
Om jag redan köpt bilen med alla hårdvaror i.. är då 3000 ett skäligt pris för att gå in och aktivera programvaran i bilen?..skulle inte tro det..
Det vore som att fräsa volvologgor i bilens aluminiumfälgar hänga dit låsmuttrar jag inte får nyckeln till och sen årligen kräva kunden på licenspengar för att dom får åka runt med logosarna på fälgarna...
antingen har man betalt och det är mitt.. eller så kan dom skita i att montera detta o tro att dom ska få betalt..
Dock så är piratprogramvaror på väg ut som kan klara biffen betydligt billigare.. har dock endast hört detta ryktesvägen..
vist kan man tycka att det är dyrt, men det är ju både friviltgt att köpa bilen & köpa denna funktion, oavset vilket du gör så är det ju volvo sverge som är dyra i såna fall o inte återförsäljaren/verkstan som gör jobet, för dom måste ju i sin tur köpa mjukvaran!
jo jag gissar ju att inte verkstan kryddar kostnaden nånting emellan vid köp av mjukvaran?..Och jag tror ju inte heller som du vackert säger att volvo passar på att ta betalt för sina mjukvaror som dom nu efter ett köp mera eller mindre tvingar bilägaren att lösa ut? En ljusning är ju nu att volvo personvagnar ligger risigt till för det salusättet.. och flera fall är på G upp i eu domstolen..Och det ser mörkt ut för personvagnar..utslaget bör bli väldigt viktigt då flera ligger i startgroparna för att just börja göra på detta sättet.
Även om ni tycker att det är dyrt att få mjukvaran i bilen, så är detta system mycket billigare för bilägaren än om man skulle behöva montera alla grejor som man normalt behöver om en bil bara har värmare & man vill ha timer till denna!!!
av Frigge
branx skrev:Priserna på mjukvara är väldigt lågt från Volvo,
priserna sätts oftast av återförsäljaren eller säljbolaget.

Så det lönar sig att ringa runt och kolla priserna. Vet att i Göteborgsområdet kan du betala allt från 4kkr till 1500:- timerfunktionen.

Bara att ringa runt.

Kan tilläggas att volvo jobbar för att låta "icke" volvo anslutna verkstäder
ska kunna köpa och ladda mjukvara i bilar. Då kanske priserna går ner, men det är inget som garanteras.

//Branx
Har du nånsin sett en faktura från Volvo på Mjukvara ?
Den är INTE billig o prisskillnaden mellan olika Verkstäder är
med största sannorlikhet "ungeför" densamma.
Som Carman säger skiljer det nog mest i arbetskostnad pga olika
utdebitering.

/Fredrik
av åklagarn
det är väl ganska sällan microsoft stoppar i några hårdvaror när man köper ett program till datorn hela deras versamhet bygger ju på att tillföra funktioner på datorn, detsamma gäller ju spel etc.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]