perrag skrev:hallå allihop! behöver lite hjälp har köpt en volvo 850glt -92 aut. och det är en klåfingrig en som trodde han kunde byta blockpackning så ja köpte den isärplockad så nu till problemet jag vet inte vart alla vacumslangar ska gå eftersom detta puckot ja köpte bil av hadde ryckt bort alla vacumslangar så finns det någon som vet vart slangarna går så får ni gärna skriva lr om ni har någon bild lr länk vart ja kan finna detta tacksam för alla svar. ?
Nu ska jag absolut inte smutskasta dej själv på nåt sätt. MEN om du vore duktigare än tidigare ägare så skulle väl antagligen inte dina frågor finnas här i forumet eller hur? Du hade ju löst allt själv då

Man ska vara lite försiktig med att nedvärdera andra.
Hursomhelst.. nu har vi inte så många vacumslangar på en 92:Ans GLT. En 93SE hade varit värre..
Du har ett insug som är variabelt. Det ändrar sej genom ett vacumservo, det servot behöver en slang som går till magnetventilen, den behöver även den vacum nånstans ifrån att dela ut. Så då bör man koppla den på just vacumtornet på insuget..
Kolkanistern tycker att det är trevlig att bli inkopplad nånstans.
Om du har EGR så gillar ju magnetventilen till den att få vacum nånstans ifrån för att kunna styra ut nånting, och framförallt går den till EGR ventilen med.
Nu bör du inte ha mera än en slang kvar (om ja inte missat nån)..
sista slangen BÖR vara bromsservot.