Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke008
Jag har testat några V70 med AWD, en T6 och även en D5 samt en S80 D5 utan AWD.

S80 gillade jag på alla sätt, rätt lik min S60 AWD som jag har idag.
När jag kör V70 upplever jag att de är lite "svajigare" vet inte om det kommer sig av mer vikt pga kombi (högre tyngdpunkt bak) och även AWD. Eller om det är en annan upphängning på AWD jämfört med FWD?

De V70 jag har testat har haft 18" och 17", på min S60 har jag lite mer "sportdäck" än de komfortdäcken som volvo monterar. Hur mycket kan det inverka?

Löser jag det jag upplever med med aktivit chassi Four-C?
Har sedan 1700 Mil en V70 D5 AWD med aktiv fjädring känner inte igen de tendenser du skriver om, hade en -05 AWD innan utan Four-C och den kunde ibland kännas svajig, åtminstone svajigare än nuvarande, Kör ofta och gärna i sportläget på Four-C, tycker detta är det bästa läget för bilen och mig :lol:
av Micke008
Jag har kört en V70 med Four-C och vet vad jag ska beställa om det blir en V70 till våren.

Okej, det med sportigare chassi har jag missat, skulle jag vilja prova en sån är det nog inte omöjligt... Men jag tycker det blir för mycket pengar för det paket då jag inte riktigt gillar fälgarna och lite andra smådetaljer.
av JE Jr
Jag tyckte också fälgarna var riktigt fula tills jag såg dem i verkligheten! Men nu tycker jag de är riktigt fräcka! Vet inte om du har hunnit se dem? Det har inte kommit ut såå många bilar med det paketet än.

Nåja. åter till chassifrågan.

I Broschyren står det att
"Fjädrar, stötdämpare och krängningshämmare har kalibrerats för med fasthet och balans. Chassit har också sänks 20mm fram och 15mm bak. Resultatet är ökad kontroll och sportigare vägegenskaper. Automatisk nivåreglering håller frigångshöjden även när du kör med last."
av Micke008
Jo jag har sett fälgarna, de ser bättre ut i verkligheten än på bild. Men jag vill ändå inte ha dem. Sen vill jag har chromade lister runt rutorna... det funkar inte ihop med R-design
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att loss[…]

Hej! Köpte mig en 740 idag med b230f motorn. […]

Inte hänt grismycket på sistone, har n&[…]

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]