Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Välkommen till forumet.

Vet inte hur det är med 440 men på 240 kan man komma åt att byta instrumentbelysningen genom att sträcka upp handen underifrån när man tagit bort skivan som sitter där.
av silængs
Tomas88 skrev:Välkommen till forumet.

Vet inte hur det är med 440 men på 240 kan man komma åt att byta instrumentbelysningen genom att sträcka upp handen underifrån när man tagit bort skivan som sitter där.
Takker for det da ja!
Hm, jeg får vel under og se imorgen. Skal nok få det til, om ikke får jeg gå til innkjøp av hayence boka, står sikkert masse snaks der inne om volvo :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Haynes är en bra bok om man är intresserad av att skruva själv. Som komplemet till jagrullar.se då förståss :wink:

Vill bara säga det att min metod kräver att man är lite vig. Kan tänka mig att det inte är lättare på en 440 om det nu ens går att göra så som jag skrev.
Annars är det väl till att skruva bort instrumentpanelen och ta bort hela mätarhuset.

Men som sagt. Jag vet inte så mycket om 440 så lita inte för mycket på mina teorier.
Lycka till.

MVH Tomas
Användarvisningsbild
av vetten
Lättast ?:-/ är nog att montera bort hela panelen och det blir en hel del omkringjobb då tyvärr ?:-/ Men det finns lite hjälp både från Haynes mekbok men även på den här sidan om hur man gör http://www.svenska480klubben.com/ Ja letandet överlåter jag till dej :mrgreen: Men när du ändå håller på så byt ALLA lampor som du kan och det eftersom du ändå har allting ute och loss, så varför inte :-)-) Det kommer att bli både billigare och mindre jobb då :-O) och då menar jag i framtiden :mrgreen:

Och lycka till :-)-)
av silængs
Takker så mye for all hjelp folkens!
Er ikke så stødig på volvo enda, er vant til ford og audi. Så da er det greit og søke tips och hjelp fra proffesjonelle som dere ;)
Ha ei fin helg da!
av robh3
Skru ned rattet så langt det går. Fjern skruer som sitter bak to plast-deksler i toppen av glasset til instrumentpanelet. Fjern øvrige skruer rundt lysbryter og mot radio-konsoll. Ta løs kåpen som sitter bak rattet. Du har nå tilgang til instrumentpanelet, og kan skifte ut iht. hva du måtte ønske. Tilgangen bak dashbordet i 400 er bra. Når du monterer den plastkåpa igjenn, vil jeg anbefale deg å bruke litt isoleringslist på områder der det er store flater med plast mot plast, spesielt i nærhet av skruer. Dette vil fjerne mye ulyder i dashbordet hvis du plages av dette. Gummilistene får du på clas og bør ikke være for tykke.
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]