NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

wennsrog skrev:Lova nu att alltid köra på E85 i tanken också ;-)

Det är lustigt nu. Alla som köpte etanolbil innan med kommenteren "för att jag tänker på miljön". BS säger jag, nu när man ser dom vid bensintappen. :wink: Då var miljön helt enkelt inte så viktig längre.... :roll:
Det satt denna motorn i bilen och vi ville ha just denna bil, det var en sådan snygg/tuff, modell/färg och så hade den en sådan rolig utrustning så vi blundade för alla ev. minus och såg bara alla plus... :) så det så.
Men vi provkörde den vid två olika tillfällen och det rejält. Så vi sitter hemma och bara :D Har kört upp två tankar etanol, förbrukning 10,2 l milen "c:a 60/40 stad/landväg" är nu inne på första tanken 98, man vill ju kolla lite.
Men är nog inte mer miljönisse än svenskt genomsnitt. Kör ju V8 c:a 500 mil om året.
Jankee skrev:Det satt denna motorn i bilen och vi ville ha just denna bil, det var en sådan snygg/tuff, modell/färg och så hade den en sådan rolig utrustning så vi blundade för alla ev. minus och såg bara alla plus... :) så det så.
Men vi provkörde den vid två olika tillfällen och det rejält. Så vi sitter hemma och bara :D Har kört upp två tankar etanol, förbrukning 10,2 l milen "c:a 60/40 stad/landväg" är nu inne på första tanken 98, man vill ju kolla lite.
Men är nog inte mer miljönisse än svenskt genomsnitt. Kör ju V8 c:a 500 mil om året.
Grattis till en trevlig bil! Med den utrustningsnivån så kan jag förstå om du tycker om att vara i den ofta...Har själv bara momentum och jag tycker att det är ett stort hopp från standard.

Körde själv i sommras ca: 400 mil med hyrd V8 (i det "fria" landet i väst). Det darrar fortfarande lite svagt i bröstet och lyckotårarna är nära när jag tänker tillbaks på det. Tror att det blir ett V8 inköp inom en snar framtid... ;)
lucifer... och andra. Det där med att köra jänkebil på sommarhalvåret till olika träffar och dyligt är riktigt kul och kan rekommenderas, och det finns ju så många träffar runt om i hela Sverige. Kan ju säga att det går ju precis lika bra med Volvon att ta sig till dessa ställen men varning för att V8 muller suger, och det kan bli "typ" vill ha en sådan där...
Kolla gärna min hemsida http://www.jankee.se

Men nu är det Volvo det gäller, och det blir nog en tur till Vallåkra till sommaren i S40.
Oj... Belair -56'an var inte dålig... En av mina många drömbilar dessutom (eller möjligtvis en Nomad från samma period).
Man får nästan gåshud av att se dina bilder! Tyvärr så tar man sig inte till så många bilträffar härifrån där jag bor. Möjligtvis Bilsports en dag på strippen där man kan se en och annan trimmad Opel Kadett.

Volvo S80 V8 är inte så himla dum. Dom börjar väl ligga rätt bra i pris nu också :)
Stäng kolkraftverket i Polen förgott istället så har Eu lätt åppnått sina klimatmål 2020 eller vad det var.
Att ge sig på den enskilde bilägaren är bara fjanterier. De är lättare att slå på den som redan ligger än den store skurken i sammanhanget.
XC90_Executive skrev:Man kan göra två flugor på smällen annars! :wink: Man köper en S80 V8, så uppfylls både Volvointresset och V8-mullret! 8) :wink:
Ja du, den bilen duger gott och lite (mycket) till. Men att rulla runt i en gammal veteran är en rätt skoj, Volvon är verkligen skönt att köra/åka med i och jäkligt rolig att äga, men med chevan som vi har är det också ett äventyr... omodern, lite skrammel o.s.v. :wink:
_lucifer_ skrev:Oj... Belair -56'an var inte dålig... En av mina många drömbilar dessutom (eller möjligtvis en Nomad från samma period).
Man får nästan gåshud av att se dina bilder! Tyvärr så tar man sig inte till så många bilträffar härifrån där jag bor. Möjligtvis Bilsports en dag på strippen där man kan se en och annan trimmad Opel Kadett.

Volvo S80 V8 är inte så himla dum. Dom börjar väl ligga rätt bra i pris nu också :)

Skoj att jag kan ge dig lite gåshud, då har jag lyckats bra... men du, i dina trakter måste det väl finnas en hel del motorfolk, tycker jämt man läser om norrlänningar och deras fin bilar och träffar m.m. Men det är väl klart avstånden är väl långa till dylika rendezvouser.
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]

Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]