Loner skrev:Hur funkar qpax:arna, trodde dom var "bultade" i bilen?
/L (Min light-on är stabil som bara den, mej ja dom rostar om man inte ser upp)
Jo, M8:or dragna i balken i fronten men dom är ju löstagbara och allt som blir kvar är ju två hål i midjelisten man lätt döljer med en "sommarlist" utan hål i om man har tur att ha en äldre med "hel" list i kofångaren :)
Tycker dom är rena drömmen mot LightOn bågen jag hade. Rostfri i kraftig aluminium mot svart och i mina ögon veka plattjärn som går ner till fästpunterna med vingskruvar. Mina vingskuvar var tröga som satan innan jag lackade om min båge och började glappa lite väl mycket efter omlackeringen. Fästplåtarna som sitter nitade i "brevlådan började glappa den med och hela brevlådan flaxade väl mycket, delvis pga tunga extraljus med hus i plåt som vibrerade sönder minst ett stabbstag/vinter pga att dom var för veka precis där skruven som sitter i grillen går igenom och den försvagningen är tillräckligt stor för att äventyra dessa på normala/dåliga svenska vintervägar för mig. Nu har jag iof ej haft mina NBB på Lighton nån längre tid men tror att dess mycket lägre vikt är en stor fördel för dessa stags överlevnad.
Nu sitter ljusena stadigt iaf. och jag kan ej vara mer nöjd än vad jag är med detta arrangemang och då jag tar av dom bara i princip 1ggr/år är det inget större jobb att lossa 2st M8:or och 2st kulleder till stabbstagena.
Stabbstagena är i princip ej nödvändiga då själva bågen sitter som berget på bilen, nåt jag ej kan säga om LightOn längre tyvärr och då¨jag haft i princip samma "fel" på två bilar med LIghtOn var det läge att gå vidare till nästa alternativa lösning.
Kommer dock ta bort resterna av brevlådan när jag byter front, nu är brevlådan enbart skylthållare och genomföring för kablage.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..