Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
galejan skrev:
ovelindh skrev:Börja det idag? Om vi nu har samma fel så kommer det bli värre! Jag hade hela bilen av dimma nu ikväll.. Som Lützen ungefär.. ska kolla noga som fan imorgon om det finns nåt mysko måste ju få fram felet bara ska kolla vad som händer med en extra jordkabel och se vad som händer etc... Har du nått extra monterat i bilen?

Mvh Mange
Det har tydligen hänt sambon en gång tidigare,annars var det första gången igår.
Jag har inget extra monterat vad jag vet(855 se-96),plattan bakom tändningslåset bytte jag för ca. 2år sen och den känns fortfarande distinkt i alla lägen.(mycket enklare att byta än jag trodde)
Var precis ute och provade att starta,inga problem alls,men jag fick tips om att kolla jordningen,speciellt vid startmotor och generator,men det var mörkt och kallt så jag tar det lite senare.
Jag vet med mej att jag har en dålig jordfläta mellan motor och kaross så jag får väl börja där....
Våran kupéfläkt låter som ett osmort tröskverk,är det någon som tror att felet kan ligga där?

MVH:Micke
Tja om det är felet vet jag inte.. men det är inte bra med en fläktmotor som låter såpass, den drar ju ordentligt med ström när den låter så. Den måste fixas.
av *pettson*
ovelindh skrev:Pettson Har nu varit och inhandlat denna klump till sak och ska monteras i helgen...
Men jag upptäckte en sak att nu funkar den hur bra som helst... vet du vad jag gjorde? Bytte nyckel! inte krånglat sig en enda gång sen jag bytte nyckel... Men det är väl en tidsfråga innan den börjar krångla den med antar jag...
Nyckeln förklarar ju startproblemet då du har startspärr i bilen som läser av din nyckel. Men det förklarar inte vit rök som kom..
Skifta kontakten så får vi se.. ;-//
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]