Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alan
När jag besiktigade min V70 sist så fick jag en anmärkning på handbromsen. När jag tog bort lådan mellan stolarna så hittade jag en metal klump som låg där. Ni som har mekat med dom förstår säkert vad jag menar. Först tänkte jag slänga den men jag vågade inte för den kanske har något syfte?

Någon som vet?
av *pettson*
alan skrev:När jag besiktigade min V70 sist så fick jag en anmärkning på handbromsen. När jag tog bort lådan mellan stolarna så hittade jag en metal klump som låg där. Ni som har mekat med dom förstår säkert vad jag menar. Först tänkte jag slänga den men jag vågade inte för den kanske har något syfte?

Någon som vet?
Jag ska ge dej en ledtråd.. sätt dej bekvämt i bilen.. ta en gummiklubba och däng till på klumpen. Bered dej på ditt livs värsta dån.. :-)-)

Det är en resonansdämpare som tar upp chassiets egenresonans i bilen. Du återfinner den på torpedväggen på en 740 t.ex. :-)-)
av alan
Oki
Så då kanske det var rätt bra att jag lätt den sitta. För att svara på hur den såg ut: som en liten tegelsten i metal. ca ett kilo?
Användarvisningsbild
av ovelindh
*pettson* skrev:
alan skrev:När jag besiktigade min V70 sist så fick jag en anmärkning på handbromsen. När jag tog bort lådan mellan stolarna så hittade jag en metal klump som låg där. Ni som har mekat med dom förstår säkert vad jag menar. Först tänkte jag slänga den men jag vågade inte för den kanske har något syfte?

Någon som vet?
Jag ska ge dej en ledtråd.. sätt dej bekvämt i bilen.. ta en gummiklubba och däng till på klumpen. Bered dej på ditt livs värsta dån.. :-)-)

Det är en resonansdämpare som tar upp chassiets egenresonans i bilen. Du återfinner den på torpedväggen på en 740 t.ex. :-)-)
Jadu petsson du är bra rolig du.. var nära på att trilla av stolen när jag läste dit inlägg... Skrattar fortfarande typ en 15 min efter jag läste det..
av alan
Jo stort tack har inte kunnat släppa vad det var för något. Eftersom det gick att ta bort den och det inte fanns några kontakter eller något annat. Jag trodde det var någon dummie istället för inbyggd mobiltelefon eller något sånt först.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]