- tis 09 dec 2008, 00:06
Jag har en 240 GLT med B230E motor som e helt knasig. Problemet började när jag skulle köra ut från garaget för att köra me den på vintern. Jag drog på starten och den va segstartad eftersom den har stått ett tag men tillslut gick den igång men dog ungefär lika fort igen, sen gick den inte igång mer. Jag testade me startgas och då hoppa den igång en snabbis så när jag gasade så hände ingenting men så gasade jag lite mer och då rusa den upp till 4000-5000 varv och så när man släpper efter lite för att hålla halvgas så dör den direkt men trycker man gasen i botten så tar det nån sekund och den rusar upp igen. Häromdan lyckades jag hålla den på 2500 varv och då gick den verkligen as kasst. Det smällde och skjöt i avgasröret hela tiden och den gick inte på alla cylindrar.
Jag har bytt tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock och tändmodul. Har även kollat ifall kammen har hoppat men det har den inte och eftersom bilen bara har stått och gick felfritt när jag ställde in den så kan den inte ha hoppat.
E e det nån som vet vad kanske kan tänkas vara. Jag e jätte tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
Jag har bytt tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock och tändmodul. Har även kollat ifall kammen har hoppat men det har den inte och eftersom bilen bara har stått och gick felfritt när jag ställde in den så kan den inte ha hoppat.
E e det nån som vet vad kanske kan tänkas vara. Jag e jätte tacksam för svar.
Mvh
Fredrik