Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Hej och välkommen till forumet!

Den här tråden hamnade helt fel du, flyttar den och ändrar rubriken lite
/Anders
Användarvisningsbild
av Marlboroman
haara skrev:Går det och sätta in en turbo till s40 1,8 ? om de går hur mycket kostar en ny turbo då ?
Klart det går, men det blir mycket krångel. Och det lär inte bli billigt heller. Ska du dessutom tänka dig att kunna åka lagligt så lär du byta ut motorn och växellådan, till att börja med.

För ska du konvertera så behöver du: grenrör, turbo (inkl olje och vattenrör), downpipe, tryckrör, intercooler och mjukvara till sprut/tändning, så det rullar iväg lite pengar.

Normalt sett vad det gäller nyare bilar så är det oftast enklast och billigast (och lagligast! Du bör va medveten att det kan bli ett helsike om du blir påkommen av polis / besiktning) att sälja bilen man har och köpa en med turbo på en gång. Trökigt, men sant.
av haara
Ofan ja trodde de va bara o trycka dit en turbo haha :shock: amen då äre nog lättare/billigare att köpa en 2,0t men de va ju de ja fick ju den dära bilen billigt så ja fick ju bara lov att köpa den :P tack iallfall

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]