Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Hej

Jag ska inte byta bil just nu, men börjar så smått snegla mot att köra s80 nästa gång. Dock har jag lite funderingar på inredningsalternativen.

-Den mörkgrå är för mörk, det blir nästan klaustrofobiskt i bilar med denna inredning.
-Den beige är lite för beige, men trots allt mitt första val
-Dörrsidorna känns tråkiga med sin vinylklädsel, lite taxivarning. Här är det bättre i V70 där Vittinge som följer med momentum har textilinlägg på dörrsidorna. Snyggast dörrsidor har v70 Ocean race. Med textilinlägg och en dekorsöm. Känns mycket mer ombonat. Det vill jag ha i S80 också!
-Läderklädlarna är fina, Sovereign Hide till och med mycket trevligt, men jag saknar ett textil eller halvskinn alternativ. Basalternativet som sitter i Kinetic och Momentum till S80 känns dödstrist.

Är det någon som vet om det kommer fler inredningsalternativ till S80? Någon med lite inside info om årsmodell 2010 alltså 8) Tex en granitgrå färg på paneler och dörrsidor, och ett halvskinnsalternativ?
Köp en S80 Executive annars. Jag har den mörka inredningen och allt är i softläder med vita sömmar och piping. Även dörrarna är klädda i detta.

Eller varför inte gå på den mörka inredningen och med gråa skinnstolar isåfall? Vinyl tror jag inte att du hittar i dörrarna, iallafall inte om du väljer till skinnklädsel.
Användarvisningsbild
av V9097
Ja, en Excecutive skulle ju vara stekigt värre :mrgreen:
V9097 skrev:Ja, en Excecutive skulle ju vara stekigt värre :mrgreen:
Stekigt vet i fan :P Men många tycker att den är snygg. Fast mest kommentarer låter följande; "V8!?! Finns det i en Volvo!?" :wink: Jag gillar verkligen interiören i S80 Executive. Stolar (eller mer fåtöljerna) är grymt sköna och mittkonsollen/panelerna/ratten/växelspaken i handpolerad mörk valnöt. Fullträff! 8) :mrgreen:
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]