Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Adamzon
Har exakt samma problem som du. Spolar ur systemet, så går det en vecka eller 2 och sedan är det samma problem igen.
Jag börjar nästan misstänka att vattenpumpen inte orkar driva när det blir lite sket i systemet.

Kan det vara vattenkranen som bråkar? Eller vattenpumpen?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Spola framför allt värmepaketet, lossa båda slangarna på torpedväggen och se till så värmereglaget står på varmt. Det kan krävas lite kylarrens också, men då får du spola igenom hela systemet noga efteråt.
Användarvisningsbild
av Adamzon
Hej!
Har spolat igenom flera ggr nu men det håller sig inte.
Värmen går upp normalt.
Håller man lite högre varv på B23an, så kommer det ju mer värme. Kan det vara vattenpumpen? eller är det stopp i systemet Jag blir GALEN på detta :(
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om inte vattenpumpen var ok skulle motorn börja koka.
Har du bra flöde genom elementet när du spolar? Kranen ser du snett ovanför gaspedalen, kolla så armen rör sig hela vägen.
Antar att du har bytt termostat?
Användarvisningsbild
av Adamzon
Hej!
Ja, är helt med dig på om vattenpumpen var dålig så skulle den koka. Men det gör den ju inte.
Termostat har jag inte heller bytt, inte heller kollat armen. Den har stått på fullt ös hela tiden.
Det rinner igenom bra både genom element och genom den ena slangen, dock inte den andra (in mot motorn) Antar att det går till termostaten? och när jag gjort detta så har ju bilen varit kall.
Användarvisningsbild
av Adamzon
Spolat igenom systemet idag, Flödar på bra.
Ska prova byta termostat på måndag när jag hittar en ny packning.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]