Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
jopplund skrev:okej tack för tipsen..hur betedde sig motorn när hallgivaren var sönder då?
det där med växellådan som dalldall skrev förstog jag inte..
har brytit av givaren som sitter i fästet med 2 st skruv in i blocket och dom kommer jag ju inte åt om jag inte får ur lådan en bit.
Han menar väl att du ska göra ett nytt fäste av en plåtbit. Meka på givaren. Borra ett hål i din nya fästplåt och skruva fast i en bult som är åtkomlig, utan att dra lådan. Låter som ett bra förslag tycker jag, även om jag inte gjort det själv.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Men det verkar ju som du har signal från givaren. Annars skulle inte bränslerelät dra. Har den ramlat helt av eller sitter den bara på sniskan ?
Även ifall du bör laga den kanske det inte är huvudproblemet. Du kanske ska fokusera mer på att du inte har nån gnista.
av dalldall
jag tog en plattjärnsbit och borrade hål i, där fäste jag givaren med givarens skruvhål, sen svetsade jag järnet i ena bulten till växellådan. nu hade jag turen att en bit av fästet satt kvar i motorn så att givaren kom i rätt läge trots missödet, hoppas du fattar?! jag trodde jag skulle bli knäpp när fästet gick av, det var inte min bil heller och givaren var inte kass! det var styrenheten som var sönder, men det löste sig som tur va!
av jopplund
Jag förstår.
Jag fick hjälp av en kompis och få isär lådan,
sen böt ja givare och plocka ihop lådan och provstartade och den
hoppade igång. skönt.
jag får tacka för all hjälp jag fått :D
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]