Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av juste
Har sett en del negativt här om Biltemas gasfjädrar till bakluckan. Kan man använda dem? Är det någon som har positiv erfarenhet eller skall man definitivt undvika dem?
/peterj V40-00
Senast redigerad av 1 juste, redigerad totalt 0 gånger.
av christer.d
juste skrev:Har sett en del negativt här om Biltemas gasfjädrar till bakluckan. Kan man använda dem? är det någon som har positiv erfarenhet eller skall man definitivt undvika dem?
/peterj V40-00
hej vet ej om det är så bra med biltema gasfjäder.
men jag har 2st volvo orginal fjäder till bakluckan som jag skulle ha bytt på min
förra v40 men så blev det inte.
så om du är intreserad av dessa så pm mig jag säljer till ett kanon pris.
Användarvisningsbild
av buuuuh
För dig som söker gasfjäder till V40 årsmodell till senare modeller fram till -04 så kan jag meddela att det sannolikt är ett annat utförande än på de tidigare modellerna. Jag har köpt fel till min V40 årsmodell 2003

Hos Biltema finns endast gasfjäder för vissa årsmodeller (fram till -01 tror jag), så jag har inte ens varit in på Biltema. Jag hittade istället gasfjäder för 150 kr hos Skruvat.se. Billigt tänkte jag och köpte två, men dessa passade inte, så undvik Skruvat.se vad gäller gasfjädrar.

I rätt utförande för modeller fram till -04 så ska fästet emot luckan vara vinklat 15-20 grader.
Får nu gå in på volvo och köpa en gasfjäder till priset av två felaktiga från Skruvat.se. :cry:

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!