Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvogunnar
Hej alla.Köpte en Volvo 245 GLE årsmodell 90 igår och nu startar den inte.Bilen är fulltankad.Gnista finns men det kommer inte fram bensin till stiften.Är novis på bilar och vet ej hur jag ska felsöka.Fick ej med någon instruktionsbok så jag vet ej vilka säkringar/relän som kan tänkas gå till pumpen.Alla råd och tips mottages gladeligen.
Vänliga hälsninga Gunnar
av sicnarf
om du åker till en bilskrot så kan du säkert köpa en gammal instr.bok för en billig peng till 245.Sen finns det en massa trådar om säkringar och relä och start problem här.Har du gått igenom de?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Går bränslepumpen? Den sitter under golvet på vänster sida, under baksätet. Den ska surra en sekund efter att du gjort ett kort klickande på startmotorn. Om inte, kolla relät. Sitter framför fötterna på passageraren ihop med styrenheten. Vitt relä, ta av kåpan och titta på lödningarna, ganska vanligt med glapp där.
Tack för tipsen.Måste skaffa en instruktionsbok,skroten var en bra ide.Det konstiga är att bilen går igång direkt då man bogserar den men inte när man använder nyckeln.Kan det vara pumpen ändå?Har den 2 pumpar som 740?Var sitter bensinfiltret?Var nästan tom tank i bilen då jag köpte den,sedan fyllde jag på 30 liter,när jag sedan dagen efter skulle starta så gick det inte,kan det vara smuts i tanken som frigjordes då jag tankade upp den?Tycker inte att jag hör något från pumpen men jag har hörselnedsättning så jag får be någon granne lyssna.
Vänliga hälsningar Gunnar

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]