Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BG
Någon som har problem med inkonsekvent regnsensor. På vår S60 2005 har man just uppgraderat. Dagarna efter började det igen. Efter att torkat rutan torr fortsätter den ca en minut till utan intervall. Allt vid samma inställning mao översta läget/inställning.

Tacksam för svar/BG
Användarvisningsbild
av robgus
BG skrev:Någon som har problem med inkonsekvent regnsensor. På vår S60 2005 har man just uppgraderat. Dagarna efter började det igen. Efter att torkat rutan torr fortsätter den ca en minut till utan intervall. Allt vid samma inställning mao översta läget/inställning.

Tacksam för svar/BG
Har samma problem på min V50 -04. Har fått några uppdateringar som gjort det bättre men inte helt bra..
Användarvisningsbild
av CarMan
BG skrev:Någon som har problem med inkonsekvent regnsensor. På vår S60 2005 har man just uppgraderat. Dagarna efter började det igen. Efter att torkat rutan torr fortsätter den ca en minut till utan intervall. Allt vid samma inställning mao översta läget/inställning.

Tacksam för svar/BG
hur är rutan vid sensorn, nån skada eller fins det smuts?
hur bra torkar torkarbladen?
intreffar detta jämt, eller bara iblend, om det bara händer ibland, när händer det?
Användarvisningsbild
av Kurvan
Volvos regnsensor är helt kass! Frugan har en Toyota corolla verso -04 med regnsensor.Den börjar gå när det behövs och stannar direkt när rutan är "torr". På min XC70 D5-03 så måste JAG föra spaken upp och ner en gång när det börjar regna, för att den huvudtaget ska sätta igång! Måste man verkligen "Aktivera" den varje gång?

Mvh Kurvan XC70 D5-03
Användarvisningsbild
av CarMan
Kurvan skrev:Volvos regnsensor är helt kass! Frugan har en Toyota corolla verso -04 med regnsensor.Den börjar gå när det behövs och stannar direkt när rutan är "torr". På min XC70 D5-03 så måste JAG föra spaken upp och ner en gång när det börjar regna, för att den huvudtaget ska sätta igång! Måste man verkligen "Aktivera" den varje gång?

Mvh Kurvan XC70 D5-03
du har inte samma regnsensor som trådskaparen = orelevant inlägg
Användarvisningsbild
av Kurvan
Är det så stor skillnad på Volvos regnsensor?

Carman= Om du inte kan tillföra något så svara inte!
av Frigge
På -05 kom det till en aktiveringsknapp istället för att trycka ner torkarspaken ett snepp. Den avaktiveras också varje gång bilen varit avstängd,detta är en funktion som måste finnas,annars skulle ju torkaren försöka gå igång om tex torkarbladet var fastfruset på morgonen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Kurvan
Tack !

Carman: titta o lär hur man hjälper till stället för vara dryg!
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inte bara knappen som skiljer, det är ett nytt system.

det är altså inte samma regnsensor, den på dom nya funkar bättre, men fortfarande är det viktigt att hålla rutan ren & att ha bra torkarblad.
av Frigge
Ren ruta o bra torkarblad är som Carman säger VÄLDIGT viktigt för att få en bra funktion,torkarbled som smetar ut skiten förstör funktionen fullständigt.

/Fredrik

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]

Hej, knappen på spaken fasnar när man l[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att r[…]

Ökad komfort med 17”

Knappast någon som upptäcker den lilla […]