NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt en V50 2.4 -04 och eftersom jag har 3 månaders garanti nu så vill jag kolla upp så alla "garantiärenden" är åtgärdade. Jag tänker närmast på styrboxen till bränslepumpen. Hur kan jag kolla detta lättast? Skulle denna sitta bakom höger bakhjul eller vad? Tacksam för svar och gärna fler saker att tänka på att kolla.
Styrboxen är säkert utbytt eftersom bilen fortfarande fungerar. Den brukar stanna om du kör på mycket våta vägar. Bästa sättet att kolla är ju att fråga förra ägaren. Även om inte detta är gjort så får du ju den utbytt och omplacerad till ett mer skyddad ställe inne i bilen, (under baksätet) utan att det behöver kosta dig något. Åk till närmaste Volvo-verkstad och be dem flytta på styrboxen!!
Lyft på Vänster bak sitsdyna där skall den sitta om den är om byggd
hittar du ingen styrbox där så vänd dig till närmaste Volvo handlare för att få den åtgärdad
Det du söker efter är svart och ca 10x10 cm stort med ett kontaktstycke på

//Goose
ja lyfta på sätet är väll enklaste sättet.
men för er andra så är det ju inte svårare än att fråga innan ni köper bilen (ha det som et krav för att köpa bilen, gärna skriftligt)
Tack för svaren. Jag kollade under mitt baksäte idag och kunde inte finna någon styrbox där. Därefter kollade jag bakom höger bakhjul och mycket riktigt där fanns den ju. Skall kontakta min volvohandlare snarast och be dom fixa detta. Jag har även läst här på forumet att många haft problem med handbromsen och fått dessa åtgärdade. Jag har själv inte märkt något konstigt med denna. Vad var problemet med dessa? Tänkte iså fall även påpeka detta hos volvo.
Ja vad är det för fel på handbromsarna?
trådskaparens bil har inte separata handbromsbackar.
återkallelsen var en obligatorisk kanpanj, med brev till kund & automatisk åtgärd vid annat verkstadsbesök, så har bilen bara varit hoss en volvo återförsäljare så är kanpanjen gjord.
Jag har nu kontaktat min volvohandlare som sa att det "skall vara utfört". När jag påpekade att jag hade sett styrboxen bakom högra hjulet och ingen under sätet, sa han att dom bytt den och lämnat kvar den gamla och placerat den nya ("nån stans i kupen". Hmmm... verkar konstigt tycker jag i alla fall. Jag ska se till och lyfta bilen så jag ser hur det ser ut igentligen. Jag såg i alla fall att kabeln var ansluten till styrboxen fortfarande. Verkar inte detta konstigt? Ska kabeln gå direkt till bränslepumpen eller?
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]