Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av alex960
hej ska berätta vad som hände förra sommaren
jag är på väg hem från jobbet med min 745 kommer till ett stopp har en mc framför när den kör rullar jag fram till linjen varpå en cittra bumpar in i mig jag rullar 1 meter till o cittran kör på mig igen .jag går ut säger till farbrorn o följa mig till en parkering väl där kollar vi inga skador på nån av bilarna jag säger till farbrorn att vi inte behöver blanda in försäkrings bolag polis mm och blev jätte glad .men nu till det dumma på väg ut från parkeringen kör han in i en häck över en gräs matta och krockar nästan med en cyklist.jag som börjar anna ugglor i mossen följer efter och ringer samtidigt till polisen,från polisens central får jag svaret vi har INGA bilar att skicka innan gubben stannar har han hunnit köra på en bil och igenom ett staket när han väl har stannar gå jag efter honom när han tar bestämda steg till systemet kl är nu 1805 så dom hade stängt .detta säger jag till polisen men dom har inga bilar ändå samma dag som detta inträffar står ntf på torget för det är nykterhetens dag .vi detta laget e jag riktigt förbannad och ringer upp länsalarm igen och säger(skickar ni inte en polisbil så slår jag ner gubbjäveln) svaret blir,,,,vi kan skicka en ambulans dom har vi gott om
,jag går till ntf som står på torget förklarar för dom varav 5 stora gubbar hjälper mig o brotta ner och hålla kvar fabrorn som e rätt arg nu.kommunchefen som oxå står på torget ringer till polisen och berättar vem han är varpå (4) polisbilar svarar på anropet när polisen kommer får farbrorn blåsa(positivt såklart) han grips för rattfylla,jag får även veta att telefonisten på länsalarm har lagt en polisanmälan på mig då jag hotat misshandla gubben(detta avfärdar polismännen som trams)men jag får veta att man aldrig ska leka polis i trafiken .nu till min fråga vad hade DU/NI gjort i denna situation mvh alex
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ingen lätt situation. Ringt polisen hade man ju, men vad gör man när de inte bryr sig?
Som jag förstår det så har man laglig rätt att ta nyckeln ifrån någon som tänker köra onyckter. Så hade jag haft möjlighet till detta så hade jag kanske försökt mig på detta när han stannat.
av metalHJ
Kruxet med att ge sig på en full människa, är de direkta konsekvenserna som kan bli! Som full har man ju betydligt mindre hämningar som bekant, och en normalt jätte snäll och trevlig person kan bli totalt urflippad på fyllan. Eller så är det kanske en "riktig" pundare som dessutom går på droger, kanske beväpnad. Han kommer ju se dig som ett riktigt "pain in the ass" och göra allt för att få dig ur hans väg!

Då är ju frågan, är det värt att offra sig personligt? Kanske dra på sig fiender, och råka ut för flera insidenter dagar senare då han kanske kontaktat sina slagskämpar till vänner. Skillnaden kan vara hårfin mellan att vara hjälte eller en ren idiot!

Jag själv har ingripit i en liknande historia, men i detta fallet var det ett inbrott i en kollegas bil. Det slutade bra, och polisen var snabb till platsen... Men om inte polisen hade vart lika snabba, hade det ju slutat med att antingen skita i det hela eller välja att slå ner killen på plats då vi inte hade folk omkring oss som skulle kunnat hjälpa till att hålla honom på backen. Då man redan fått en liten dos adrenalin, hade det troligen slutat med slagsmål, och utgången av det är ju alltid svårt att spekulera i.

Så man bör ju vara medveten om vilka konsekvenser det kan bli, innan man ger sig in i "hetluften"
Användarvisningsbild
av alex960
kan tilläga cirka 3 veckor efter denna incident blev jag intervjuad av radio p4 .p4 frågade polisen om sånt här bemötande var vanligt detta fick dom inget svar på.kan säga att jag fick motta klippankommuns hedersutmärkelse på torget i klippan i samband med en festival dag så man har fått en del creed ända...jag tro nog jag hade gjort det igen
Användarvisningsbild
av camaro69
Det verkar vara något dom inte stämmer i storyn.

Ambulansrekvireringen och polisen sitter inte tillsammans. Samma person håller inte reda på polisbilar och ambulanser.

Jag hade däremot polisanmält händelsen. Så det hade fått utredas om personen som du talat med i telefon gjort sig skyldig till tjänstefel.
av *pettson*
Min far körde bakom ett fordon som betedde sej märkligt. Han kontaktade 112 och blev kopplad raka vägen till en polisbil som skulle vara i närheten. Med i närheten betyder uppenbarligen runt 4 mil bort. Hursomhelst, min far avvaktar bakom fordonet som nu börjar gå riktigt brett över den lilla vägen, som ren tur är det inga möten. Närmare ett samhälle gjorde den andra bilen en så yvig sväng att han åkte av vägen på fel sida, men av bara farten kom han upp igen som skjuten ur en kanon och slog ned i andra diket, men inte heller där stannade färden utan den fortsatte en bit därnere (4hjulsdriven pickup) och upp igen med en avfart som ramp. Bilen fortsatte nu in i ett samhälle, dock lite mera sansat. Precis innan man kommer in i samhället är det en 90graders kurva som nu pickupen tvärmissade, han missade också en mötande bil med några cm då bilen svänger i kurvan, men som sagt pickupen missar och åker diagonalt ut i terrängen. Pappa har hela tiden bilen i sikte och en polisman i luren som han rapporterar för. Bilen tar sej upp igen och rullar återigen, nu rakt in i samhället. Nu har min far misstankar om vem personen är och vart fordonet bör åka om det nu är den personen, han delger polismännen infon och dom sätter fart mot adressen. Min far följer efter bilen igen och mycket riktigt är detta den person som misstänktes och den stannar på exakt den platsen som han trodde. Precis utanför möts dom, ganska exakt 5 minuter efter det att föraren gått in så går polismännen in och naturligtvis blåser mannen så det gör utslag. Mannen omhändertas och får även göra utandnings och blodprov på stationen och på lasarettet.
Mannen tvärnekar till bilkörning och säger sej ha druckit hemma EFTER bilkörningen.
Summa summarum..
Föraren delges MISSTANKE om grov rattfylla och omhändertas tillfälligt, ingen polisman har sett honom köra omkring onykter. Därmed kan man inte gripa personen.
Nu snart en månad efter är det rättegång dit min far är kallad för att vittna om bilkörningen eftersom mannen nekar, naturligtvis kommer han att vittna (Vilket polismännen var förvånade över, för tydligen vill inte folk vittna). Under tiden får mannen köra bil som vanligt. Han har blivit observerad ett par ggr till körandes rejält illa, troligen onykter, av andra som tyvärr inte hunnit ta bilnycklarna eller på annat sätt hunnit hindra honom att köra.
Det är äkta svensk tandlös lag att låta honom köra som vanligt tills han är dömd... Vi får väl se vad som händer i rättegången..
Användarvisningsbild
av alex960
camaro69 skrev:Det verkar vara något dom inte stämmer i storyn.

Ambulansrekvireringen och polisen sitter inte tillsammans. Samma person håller inte reda på polisbilar och ambulanser.

Jag hade däremot polisanmält händelsen. Så det hade fått utredas om personen som du talat med i telefon gjort sig skyldig till tjänstefel.
hej det är möjligt att polis och ambulans inte sitter på samma alarm central det vet inte jag men detta är vad jag fick till svar av (idioten) på länsalarm när jag ringde.som jag även nämde blev dom intervjuade av radio p4 kristianstad,om du vill så ska jag se om jag hittar ljudklippet på nätet då jag själv lyssnat på det och även är med själv.angående polisanmälan så är det inte vidare lönt då det mesta idag läggs ner pga BRISTANDE BEVISNING
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm...det som pettson berättade visar så tydligt på mycket av det som är fel med svenskt rättsväsen samt de direktiv & de befogenheter politikerna ger polisen. Sådana här livs farliga degenererade idioter som denne alkoholist är en uppenbar fara för omgivningen & skall låsas in tills dess att han är en nykter alkoholist & om det inte går får han fan i mig sitta kvar.

Hur många gånger har man inte varit mer eller mindre full (ibland jävligt mycket mer) men ALDRIG har det ens varit ett alternativ att köra bil berusad....mao, ALLA gör ett val....att påstå något annat är skitsnack.

Undra vad de som anser att de straff vi har idag för just alkohol & drog rattfylla är tillräckliga.....hade reagerat om deras dotter, son, fru hade dödats av ett rattfyllo....
Tyvärr så krävs det att en eller flera politikers familjer drabbas. Har ni märkt vilket jävla snyfteri det blir om en journalist blir rånad eller dylikt.... men, då det händer svensson så är det inte så farligt...då ska man dalta med idioterna.
Användarvisningsbild
av camaro69
alex960 skrev:
camaro69 skrev:Det verkar vara något dom inte stämmer i storyn.

hej det är möjligt att polis och ambulans inte sitter på samma alarm central det vet inte jag men detta är vad jag fick till svar av (idioten) på länsalarm när jag ringde.som jag även nämde blev dom intervjuade av radio p4 kristianstad,om du vill så ska jag se om jag hittar ljudklippet på nätet då jag själv lyssnat på det och även är med själv.angående polisanmälan så är det inte vidare lönt då det mesta idag läggs ner pga BRISTANDE BEVISNING
Vadå bristande bevisning?

Telefonsamtalen till 112 och Polis spelas in.

Bevisningen är solklar i detta läge.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]