Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Det spelar ingen roll om den gått 2 mil eller 12000 mil. Det är faktumet att den är tagen i trafik som är problemet i det här fallet.

Vad har bilen för regnummer så vi själva kan titta hos Vägverket?
Men har den varit i trafik innan då? Att det står att den har varit "avställd" betyder inte att den har varit i trafik. När den har byggts på bandet så blir den avställd, men med 0 ägare.

Som denna t.ex http://www.blocket.se/vi/19083768.htm?ca=20_s&last=1

Fordonsstatus: Avställd (2007-11-21)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2007-11
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet:
Off topic: Bara jag som reagerar på att BraBil Enköping har haft den vita S40n i ett år i lager?

Jag har ingen förklaring till hur det blir på det här sättet. Har de kört med grönskylt i 40 mil med trådskaparens bil?
andreas_lofgren skrev:Off topic: Bara jag som reagerar på att BraBil Enköping har haft den vita S40n i ett år i lager?

Jag har ingen förklaring till hur det blir på det här sättet. Har de kört med grönskylt i 40 mil med trådskaparens bil?
Nej, den är väl ganska ny för BraBil? Den 14 November är annonsen ifrån. Bilen kommer ju från "Volvo Bil".

Dom behöver inte ha kört med grönskylt i 40 mil. Den kan ha gått internt...
Helt fel av mig, förväxlade förvärvsdatum och tillverkningsdatum.
Jensen skrev:Då bilen rullat 40mil så har den ju med all säkerhet varit i trafik, självklart
så har garantierna börjat rulla och upphör med andra ord nånstans
under sommarn 09, förstår ärligt talat inte vad problemet är, hade den haft nybilsgaranti
så hade den ju följt bilen, och då hade du givetvis fått utnyttja den, Bilia hade varit mer än glada om så var fallet, då man
faktiskt betalar för MaxiTrygg garantin.
Att den aldrig haft en registrerad ägare stämmer knappast, då jag
jobbar på Bilia själv och hanterat X antal bilar från VPS begagnatlager
så kan jag bara säga att dina uppgifter inte verkar korrekta.
Hej du Jensen;

Slår man regnumret hos VV får man upp att bilen aldrig varit i trafik och att ingen ägare funnits, tro mig har själv slavat för Bilia i sex år och har många kontakter inom branchen. Mina uppgifter stämmer även fast det kan verka konstigt. Alla tycker att det är konstigt, men det är väldigt vanligt med oförklarliga saker med bilar från VPS. Den har gått 404km, troligtvis på inhängnat område enligt Volvo själva.

/C
Om den inte är tagen i trafik (körd på grönskylt med andra ord) så borde garantin gälla ändå från första datum bilen tas i trafik.

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]

Om bilen går bra som den brukar är det […]