Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Fungerar Bränslemätaren på din 740/745?

Ja.
26
46%
Nej.
29
52%
Har inte tänkt på det kör på trippen.
1
2%
Ja du det e kul med mysko fel! Själv trodde jag inte mätaren i min bil funkade som den skulle men det var inte min bil som var felet det var pump stationen som jag tankade vid första fyllan. När jag sedan kom hem till min stad så tankade jag hos samma firma och då gick nålen upp i topp.
Raggo skrev:Blev lite paff när jag var ute och körde med volvon ikväll.. åkte och tankade full tank i den och vipps, tankmätarn började funka :)
Kan va Motstånd R2 i ditt instrument som har pajjat, då funkar mätaren bara över 1/3 tank =)
Har kört den nu så den nästan va tom och mätaren vandrade så fint ända ner på rött från full tank till och med så lampan börja lysa :D
har dessutom kollat lite vad bilen drar och den drar vad jag fattat rätt normala CA 1.06 liter milen
av Koviken
Köpte nyligen en 745 88 dar mätaren var sten död...
Tok ur en tankmätare från en donorbil jag har (740 89) och monterade den i min 745..
Under monteringen gikk båda dom små rören av, alla slangklämmer var paj.... och slangarna va så som så..
Fikk monterad den nya mätaren, skarvade ihop kablarna och tjohopp... det blev liv i mätaren..
Men.. mätaren betedde sej helt på tok.. Gikk ifrån tom til full ..upp och ner hela tiden..
Jag gikk därför stärkare till värks, och kollade alla kabler, kopplingar.. utan att finna nått fel.

Sista utväg... jag byttade instrumentetpanelen i dashbordet... och NU för f.. NU fungerar den 100%....

Koviken
Användarvisningsbild
av Ticken
Hehe.. kul läsning det här.. på min 945 -92 funkar den perfekt.. men jag hade en 745 -86 för ett tag sen. där fungerade mätaren till hälften ungefär.. lattjo fel, men kör ändå alltid efter trippen. man vet ju aldrig hur det är med gamla pansarvagnar..!

/Turbo+
eccy243 skrev:Är det nån som har reflekterat över att 944/945 och 964/965 inte verkar ha samma problem. Men med en mycket liknande konstruktion? Umgås dagligen med två stycken 740, och tankmätaren funkar inte i nån av dom. Och i den ena funkar inte trippmätaren heller. :-O)
Satan vilket taskit läge... Ha ha ha
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]