Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jocke1
Tjena allihopa har förstått att det är hit man skall vända sig om man vill ha hjälp med en 740 ;)

Nu till min fråga Har alltså en 740 med B230K motor som är svårstartar när den är varm man behöver mala lite för att få igång den och gasa till kall startar den hur lätt som hälst.

Har läst runt lite men inte fått något bra att gå på förutom något som heter pulsairventilen hur ser den ut isånnafall och vad sitter den?

//Jocke
Användarvisningsbild
av sidhabo
jocke1 skrev: Har läst runt lite men inte fått något bra att gå på förutom något som heter pulsairventilen hur ser den ut isånnafall och vad sitter den?
//Jocke
En svart burk som sitter nära topplocket. Går en slang från den till insuget nånstans. Prova att plocka bort slangen och plugga hålen ... om det blir nån skillnad. Ingen aning ifall denna ger ditt problem.
Har du choke ?
av jocke1
sidhabo skrev:
jocke1 skrev: Har läst runt lite men inte fått något bra att gå på förutom något som heter pulsairventilen hur ser den ut isånnafall och vad sitter den?
//Jocke
En svart burk som sitter nära topplocket. Går en slang från den till insuget nånstans. Prova att plocka bort slangen och plugga hålen ... om det blir nån skillnad. Ingen aning ifall denna ger ditt problem.
Har du choke ?
Gött ett tips iallafall ;)
Har automat choke på den.

//Jocke
av jocke1
Raggo skrev:Har du kollat så förvärmar röret är hel och tät? kan säga som så att min K motor gick bättre när jag lagade det röret...
Oki skall kika på detta återkommer med resultat efter helgen mer tips är välkommna.

//Jocke
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]