Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!
Är ny här på forumet och relativt obegåvad när det kommer till bilar, men jag har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!

Har skaffat mig en volvo v70 2.4(ingen turbo) 01:a som har gått ungefär 11 000 mil.

Problem nr 1. ?:-/

Larmdosorna funkar inte längre.
Dosorna fungerade när jag köpte bilen för ett par månader sedan.
Men eftersom har dom jävlats lite och ibland gick larmet när man skulle låsa upp.
Trodde då att det va dax att byta batteri, men när jag provade byta batteri så slutade dom fungera helt istället.

Kan det vara så illa att kodningen på dosorna har släppt? någon som vet vad det kan tänkas kosta med nya dosor ( för dom är ganska slitna ) samt en omkodning.

Problem nr 2. ?:-/

Bromsen pyser när man släpper upp den och slutar pysa när man trycker ner den igen.
En polare sa något om att det kunde ha med en vakumklocka som läckte luft.
någon som vet om det är supersvårt att kolla själv? eventuellt vad det kan tänkas kosta att fixa till.

Tack för eran tid
Mvh
Kalle
Jag har samma problem på min V70 -01 - åkte in på Volvo och frågade en mekaniker direkt i verkstan...(inte ngn kundtjänst). Han ägnade 2-3 minuter på min bil och löste det. Det handlade om en damask som sitter under brompedalen - han vred på den lite tror jag.
Skall du komma åt den själv så lossar du bara på en liten plastkåpa där nere för att komma åt den. -den sitter ganska långt upp och är lite svår att nå på ett vettigt sätt, men det går.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]