...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av alex960
dummaste jag gjort var med lastbilen utanför ljungby det 2 filiga går ihop till en fil en volvo 855 med två snorungar försöker köra/tränga sig om på spärrområdet och jag (RÅKA) vingla till med lastbilen dom blev av med backspegel,framskärm och halva dörren jag fortsatte köra som om inget hade hänt dom låg o körde bakom mig ända ner till markaryd där dom körde av detta är 4 år sen och jag har inte hört något från polisen än trots att åkeri namnet står på hela ekipaget ,,,,,tillägas kan att jag fick inga skador på mitt fordon men det saknades cirka 10meter vajerräcke en veckas tid i ljungby :twisted:
av Travolta
alex960 skrev:dummaste jag gjort var med lastbilen utanför ljungby det 2 filiga går ihop till en fil en volvo 855 med två snorungar försöker köra/tränga sig om på spärrområdet och jag (RÅKA) vingla till med lastbilen dom blev av med backspegel,framskärm och halva dörren jag fortsatte köra som om inget hade hänt dom låg o körde bakom mig ända ner till markaryd där dom körde av detta är 4 år sen och jag har inte hört något från polisen än trots att åkeri namnet står på hela ekipaget ,,,,,tillägas kan att jag fick inga skador på mitt fordon men det saknades cirka 10meter vajerräcke en veckas tid i ljungby :twisted:
Ja en aningen osmidigt, vad hade hänt om du inte "vinglat till"? Hade de hunnit om dig?
Användarvisningsbild
av alex960
Travolta skrev:
alex960 skrev:dummaste jag gjort var med lastbilen utanför ljungby det 2 filiga går ihop till en fil en volvo 855 med två snorungar försöker köra/tränga sig om på spärrområdet och jag (RÅKA) vingla till med lastbilen dom blev av med backspegel,framskärm och halva dörren jag fortsatte köra som om inget hade hänt dom låg o körde bakom mig ända ner till markaryd där dom körde av detta är 4 år sen och jag har inte hört något från polisen än trots att åkeri namnet står på hela ekipaget ,,,,,tillägas kan att jag fick inga skador på mitt fordon men det saknades cirka 10meter vajerräcke en veckas tid i ljungby :twisted:
Ja en aningen osmidigt, vad hade hänt om du inte "vinglat till"? Hade de hunnit om dig?
dom hade inte hunnit utan att någon av oss hade fått skador på våra fordon min chef blev hyffsat nöjd då självrisken på en lastbil e cirka 25000-30000kr.......det e som jag brukar säga,,,,HELLRE ÄTA,,ÄN ÄTAS
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har ännu inte varit med om någe tokigheter under min körkortstid 1månad 3 dagar 081208, men däremot har jag två berättelser om olycker jag varit med i.

Den första hände då vi var ute och skulle fiska men farsan hade glömt "Flying lure TV-Shop" hemma och vi skulle åka hem och hämta denna sats kommer ca 4 km då vi och 6 andra ekipage blir omkörda av en tokf*n 4 av dom ekipagen var husvagn/bils och den framför oss hade stannat för att inte orsaka problem med andra trafikanter varpå farsan ska påbörjar en omkörning som han hastigt får avbryta och ratta fullt ner mot diket men kommer inte så lång innan höger fram tar i den stillastående bilen med en ordentlig plåt/maskin skada som resultat inga personskador turs nog bara maskins skador Bilen vi åkte i Var en Opel Rekord årsmodell okänd.

December för ett antal år sedan.
Den andra då skulle vi åka och hämta ägg ute hos min farfar hade med oss en beställning på 24 kartor "1karta 24 ägg" totallt 480 ägg kommer till skärfälten där vi får möte av en lastbil blank is på vägen var det och bilen blev en korkskruv under ca 6 var sen la den sig på sida ner i ett dike det blev äggtoddy i hela bilen en VW Buss modell/års vet ej hade 7 hela ägg med oss hem när ett folkrace gäng hade fått upp oss ur diket och vi kommit hem. Ända skadan på bilen var en inåt bula på taket.
Användarvisningsbild
av DogWalker
alex960 skrev:
Travolta skrev:
dom hade inte hunnit utan att någon av oss hade fått skador på våra fordon min chef blev hyffsat nöjd då självrisken på en lastbil e cirka 25000-30000kr.......det e som jag brukar säga,,,,HELLRE ÄTA,,ÄN ÄTAS

Du har mina sympatier i allafall, och även jag har varit nära att falla för den frestelsen. Hur folk kan vara så jävla obegåvade i trafiken att de börjar omkörningarna efter skylten som talar om att filerna går ihop om 400m, helt obegripligt.
av Lövet
Därför att man har en bil som man lätt hinner om med på 400 m?
Användarvisningsbild
av alex960
andreas_lofgren skrev:Därför att man har en bil som man lätt hinner om med på 400 m?
det har jag med men jag kör inte om för det.nu var oxå fallet så att dom körde om vid/i spärrområdet dom skulle om till varje pris men tji fick dom.ps kör du om efter 400m skylten i tex danmark och en polis ser dig blir du av med lappen direkt oavsett om du är svensk eller dansk då danmark och framförallt skåne jobbar ihop i trafikärende,tro det eller ej men du kan även se danska polisbilar i malmö efter att bron byggdes
av Lövet
Skylten med 400m kvar står långt innan det vita fältet börjar. Att börja köra om då verkar korkat. Men det ger inte dig på något sätt rätten att medvetet orsaka en olycka och sedan smita från den! Ditt körkort borde ha återkallats för det här.
Användarvisningsbild
av alex960
andreas_lofgren skrev:Skylten med 400m kvar står långt innan det vita fältet börjar. Att börja köra om då verkar korkat. Men det ger inte dig på något sätt rätten att medvetet orsaka en olycka och sedan smita från den! Ditt körkort borde ha återkallats för det här.
ok andreas för att klargöra för dig bilen i det här fallet körde om eller försökte köra om mig på dom ungefär sista 10-15 metrarna och som jag ser det finns det olika alternativ 1.jag går så långt jag kan till höger vilket i mitt fall hade inneburit att jag hade skurit kanten med min LASTBIL och lagt skiten i diket.2panik bromsa med allt vad det innebär och kanske förstört delar av min last(ska du ersätta detta då)eller få bakomvarande att köra in i mig 3låta killen fortsätta tills vi bägge inte får plats och våra fordon blir fast kilade och personbilen hade fått större skador(kanske dödligutgång??)4.jag markerar direkt detta kommer inte gå för dig killen gör en manöver och klipper vajerräcket men kan fortsätta med livet i behåll....var nånstans gjorde jag fel tycker du,attityden i trafiken idag är rent utsagt förjävlig ur allas perspektiv
av Lövet
Du skulle ha hållt konstant fart och riktning. Inget annat överhuvudtaget. Att medvetet krocka något är så uselt att det inte är sant och bidrar till lastbilschaufförers redan dåliga rykte.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]