NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det här skämtet är stors allt lite roligt.
nästa sak blir väll att plockaihopp allt för att åka till volvo o köpa nya packningar, men dom har ju stänt på söndagar...
Användarvisningsbild
av bilburen
nåå stiften är inte köpta på JET, dom hade ju inte ens tändstiftshylsor :roll: ngk köpte jag på OK, dom sa att dom skulle nog passa ?:-/ och det verkar som jag får ihop det till slut, stiften verkar sitta på plats och skall bara försöka sätta dit resten av grejorna... är ju en hel del :shock:
av jumu01
Det är bara att knäppa händerna och be före start av bilen, vill det sig illa så har du en omfattande motorrenovering framför dig och behöver knappast bekymra dig om vart julklappspengarna skall ta vägen men troligtvis till VOLVO!! :roll:
Användarvisningsbild
av bilburen
jag knäppte händerna... men det hjälpte inte.. bilen gick motvilligt igång med ojämna varv... sen stannade den :shock: i displayen stod " MOTORFEL, STÄNG AV MOTORN OMGÅENDE" :-O) vad göra :?:
av jumu01
Troligen har du inte satt dit rätt tändkabel på rätt stift.

Men för din och andras säkerhet främst bilens så tycker jag att du låter den stå tills på måndag.

Ta kontakt med en sevice verkstad.

Lämna in den för en riktig service med dina kunskaper är det troligt att du ödelägger mer än gör nytta för bilen samt att du besparar en massa onödiga utgifter!!!
av JK24T
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Meddelandet i displayen är bara en hoax... gör tvärtom det har du ju gjort hitintils och det har ju funkat galant :-O)
av Kluster
Bilburen, om du läser de flesta svar på ditt inlägg här så är ju sammanfattningen solklar - lämna in din bil på verkstaden. För både din och andra biltrafikanters säkerhet.
Användarvisningsbild
av bilburen
hittade ett fel, en kabel var inte på plats, satt under den stora aluminiumklumpen. satte dit den men motorn låter inge bra, går upp och ner på tomgången :shock: stängde av motorn innan det blev heltokigt... ska ringa bärgaren i morgon och dra den till verkstan... ska nog inte gorma mer med motorn ikväll... hatar bara att åka buss när man har en i övrigt ganska nice bil i garaget...tror inte att man ska slå sig på att öppna bilverksta i allafall :roll:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Alltså.... "köpte jag på OK, dom sa att dom skulle nog passa " NOG ???? För helvete du måste ju veta om stiften passar. Skit nu i bilen o lämna in den till volvo. Du kommer gör mer skada än vad du redan har gjort!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
å du "bilburen", nu måste du betala bärgningsbil TILL Verkstad, sen eventuellt läsa ur felkoder, och sen betala för att rätta till felet...... Det bästa hade nog varit att lämna in den från början så hhade du sparat pengar!

/Kalle
Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]