NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Herregud människa kör bilen på verkstad innan du har sönder något allvarligt.
oljebyte gör du genom att lossa oljepluggen som sitter på oljetråget och sedan låter oljan rinna ut för du kan väl inte tro att det räcker med att byta filter för att byta olja?

Tycker verkligen inte att du ska ge dig på att skruva på bilen innnan du läst på lite granna o lärt dig att iallafall förstå grunderna på hur det funkar.

Men jag tror fortfarande att du bara e ett troll för så så kass som du verkar vara och ändå vill ge dig på detta skulle ingen normal människa göra.
//mojja
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag vet fortfarande inte om det är ett skämt?

att byta tändstift & olja, kräver inga instälninar nånstans. bara skruva dort allt som är ivägan o sen skruva tillbaka allt.
Användarvisningsbild
av bilburen
jaa det här var inte så jävla lätt.. nu när jag äntligen fått bort allt, kåpor och slangar, tagit bort alla plupparna över stiften( hittade dom under aluminiumklossarna) så passar inte min tändhylsa... den är för STOR !!! ska tydligen vara en liten en... ??:-/ så nu måste jag skruva dit alla grejorna och åka på macken och se om dom har en liten hylsa...ganska irriterande :evil:

det här kommer att ta hela dagen tydligen...
av Gemini__
bilburen skrev:jaa det här var inte så jävla lätt.. nu när jag äntligen fått bort allt, kåpor och slangar, tagit bort alla plupparna över stiften( hittade dom under aluminiumklossarna) så passar inte min tändhylsa... den är för STOR !!! ska tydligen vara en liten en... ??:-/ så nu måste jag skruva dit alla grejorna och åka på macken och se om dom har en liten hylsa...ganska irriterande :evil:

Finns det ingen tändstiftsnyckel i originalverkstygssatsen?
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja du har väll en 21 tändstiftshylsa, såna minsjag att man hade på bilar på 70 talet, sen på 80 talet började 19mm hulsorna komma.
trots att det är 30 år sedn så är det många verktygs satser som fortfarande bara innehåller 21 hyllsa
av jumu01
bilburen skrev:jaa det här var inte så jävla lätt.. nu när jag äntligen fått bort allt, kåpor och slangar, tagit bort alla plupparna över stiften( hittade dom under aluminiumklossarna) så passar inte min tändhylsa... den är för STOR !!! ska tydligen vara en liten en... ??:-/ så nu måste jag skruva dit alla grejorna och åka på macken och se om dom har en liten hylsa...ganska irriterande :evil:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Skall bli spännande och se vad som händer i fortsättningen!!

Skulle inte bli förvånad om det blir ett fall för bilskroten!!
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är ju inte alls så att man blir orolig när man läser "jaa det här var inte så jävla lätt.. nu när jag äntligen fått bort allt, kåpor och slangar" Kan se detta framför mig.
Användarvisningsbild
av bilburen
ja då ska vi se, gick ju inge bra på macken.. JET är bara en pumpstation så där fick jag inte tag i nån nyckel :cry: 5 mil i onödan, tur att bysmeden hade en jag fick låna :wink: nu ska jag gå ut i garra och göra om allt, men det ska nog gå bra, nu vet jag ju vart stiften sitter :D hoppas bara att det inte är å mer special man behöver... börjar bli sent.....ska ju hinna se på tv åxå !!
av jumu01
bilburen skrev:ja då ska vi se, gick ju inge bra på macken.. JET är bara en pumpstation så där fick jag inte tag i nån nyckel :cry: 5 mil i onödan, tur att bysmeden hade en jag fick låna :wink: nu ska jag gå ut i garra och göra om allt, men det ska nog gå bra, nu vet jag ju vart stiften sitter :D hoppas bara att det inte är å mer special man behöver... börjar bli sent.....ska ju hinna se på tv åxå !!
Ja då har du fått uppleva att JET har obemannade stationer!! :shock: (Känner dock ingen tidigare som försökt handla annat än bensin eller diesel från JET) :lol:

Jag hoppas att du köpt stiften från annat håll än JET!!!

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]