NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvonoob
Hej! Har en fråga som jag hoppas ni kan svara på. OM man nu ville xenonkonvertera sina halvljus, som är halogen från början (alltså H7 lampor i) ska man då köpa en sats med H7 lampor då eller går det även med D2S lampor?
Tack!

/Johan
Användarvisningsbild
av Tomas88
Om du har H7 lampor behöver du en sats med H7 lampor också.
Det finns en typ av lampor som kallas H7R som har ett litet skydd som gör att lampan inte skall blända lika mycket, vilka rekomenderas till halvljus.
Du måste köpa rätt xenon sats med canbus historian, annars tror bilen att din lampa e trasig eftersom xenon lampan drar mkt mindre ström än en vanlig, och skickar ingen ström...Därför den slocknar för dig!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vill du vara säker på att inte blända bör du inte konvertera alls.
Det har tidigare varit livliga disskussioner angående detta med bländningsrisken på forumet. Sök på xenon och halvljus så hittar du nog en del.
Jag säger varken bu eller bä om detta. Har själv konverterat mitt helljus med en 50w sats men avstog från halvljuset pga bländningsrisken.
Tomas88 skrev:Vill du vara säker på att inte blända bör du inte konvertera alls.
Det har tidigare varit livliga disskussioner angående detta med bländningsrisken på forumet. Sök på xenon och halvljus så hittar du nog en del.
Jag säger varken bu eller bä om detta. Har själv konverterat mitt helljus med en 50w sats men avstog från halvljuset pga bländningsrisken.
Jo de vet jag om, men halvljuset är ju kass på V50 med halogen
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]