Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Oj va lika de är...

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Variosboy
Förutom att båda är crossovers så är är väl enda likeheten att båda åker åt vänster! ;)
av bilgalen
Ford Kuga är ju däremot väldigt lik XC60, men så är det ju nästan samma bil i grund och botten.

Men även Mazdan ovan kanske kommer ur samma Ford-plattform?
av Amli
bilgalen skrev:Ford Kuga är ju däremot väldigt lik XC60, men så är det ju nästan samma bil i grund och botten.

Men även Mazdan ovan kanske kommer ur samma Ford-plattform?
Hur är det egentligen där? Jag har läst både att den bygger på samma platform men även att den inte gör det. Att Freelander och XC60 bygger på samma är väl ganska klart men jag har som sagt sett att den delar samma som dem men på andra ställen att den inte gör det utan bygger på samma som Focus och V50 ??:-/
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Jag hade inte gissat att dom här var släkt....

Avlägsna släktingar.
Du kanske tycker att påskmust smakar helt annorlunda än julmust bara för att förpackningen skiljer lite? :lol:

Ford Kuga och XC60 är väl definitivt samma plattform...det är ju iaf vad man hört?
av Linqid
bilgalen skrev:
XC90_Executive skrev:Jag hade inte gissat att dom här var släkt....

Avlägsna släktingar.
Du kanske tycker att påskmust smakar helt annorlunda än julmust bara för att förpackningen skiljer lite? :lol:

Ford Kuga och XC60 är väl definitivt samma plattform...det är ju iaf vad man hört?
Nej, tvärtom. XC60 bygger på samma plattform som S80/V70, Mondeo och Freelander. Kuga bygger på en modifierad Focus-plattform.

För övrigt har jag svårt att se några likheter överhuvudtaget både mellan XC60 och CX7 eller mellan XC60 och Kuga. Lika som bär, nja, inte direkt.. :)
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]